عملیات اجرایی ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زاهدان با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور آغاز شد.

عملیات اجرایی ساماندهی سکونتگاههای غیر رسمی شهر زاهدان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نوبخت  رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه عملیات اجرایی ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زاهدان هدف اصلی این طرح را نوسازی وبازآفرینی سکونت‌های غیررسمی بیان کرد وگفت: برای اجرای این طرح هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شده است.

او  با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بنیاد مسکن ووزارت راه وشهرسازی اجرا می‌شود.

رییس سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: برای ساکنان حاشیه شهر زاهدان ومناطق سیل زده ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره با بازپرداخت ۲۰ ساله اختصاص داده شده است.

نوبخت گفت: در این طرح سه منطقه قاسم آباد، شیرآباد وبابائیان به عنوان محلات شهری و دایی‌آباد به عنوان محله روستایی در نظر گرفته شده است.

او  با بیان اینکه این طرح جمعیتی حدود ۱۳۵ هزار نفر را در برمی‌گیرد، گفت: ستاد‌های معین بنیاد مسکن استان ۱۵ هزار واحد مسکونی را برای نوسازی وبازآفرینی ارزیابی می‌کند.

در این طرح علاوه بر ساماندهی بافت فرسوده حاشیه شهر زاهدان برای این مناطق مدرسه وخانه بهداشت هم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که برای بازدید از مناطق سیل زده به چابهارسفر کرده بود، در ادامه سفر خود امروز به شهرستان خاش رفت.

افتتاح خانه‌های مسکونی محرومان در روستا‌های استان به تعداد هزار و ۷۵۰ واحد از دیگر برنامه‌های سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به سیستان و بلوچستان است که تعدادی از آن‌ها همزمان با حضور نوبخت در خاش به بهره برداری رسید.

نوبخت پس از خاش به زاهدان عزیمت می‌کند و کلنگ زنی طرح مسکن ملی در این شهر و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان از برنامه‌های وی در این سفر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار