۸۷ سازه آبخیزداری در استان در حال ساخت است که ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای ۸۷ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: زمان در نظر گرفته شده برای اتمام این سازه‌های آبخیزداری پایان دی ماه بود که ادامه ساخت آن‌ها در یک ماه اخیر به دلیل بارش باران و برف و سردی هوا متوقف شد.

او افزود: امسال حدود ۳۱ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان مصوب شد که تاکنون هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

نصرآبادی با بیان اینکه ۸۰ روستا در استان از این سازه‌ها بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: احداث سازه‌های آبخیزداری تاثیر بسزایی در آبدهی قنوات، مدیریت سیلاب و رواناب‌های سطحی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح‌های آبخیزداری تا پایان سال ۹۶ اعتبار مصوب استان در این خصوص در مجموع ۸۵ میلیارد تومان بود که ۴۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

او با اشاره به اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی پارسال در استان، که ۱۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافت گفت: با این اعتبار ۱۰۵ سازه آبخیزداری در استان اجرا شد که ۷۵ روستای استان را پشتیبانی می‌کند.

نصرآبادی افزایش آبدهی قنوات، مدیریت رواناب‌ها، جلوگیری از تخریب سیلاب‌ها و کاهش هزینه‌های ناشی از سیلاب را از مزایای اجرای این سازه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد: از پارسال تاکنون با اجرای سازه‌های آبخیزداری تعدادی از قنوات که ۱۵ تا ۲۰ سال قبل به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی خشک و سبب مهاجرت مردم روستا شده بود، مجدد احیا شدند که مهاجرت معکوس روستاییان را در پی داشت.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.