از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ ۳ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال برای پروژه‌های بیولوژیک بیومکانیک و حفاظت وغروق بخش مرتع اختصاص پیدا کرده است.

محمدیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدار شهرستان طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: عملیات بیولوژیک با استفاده ازبذر کاری و عملیات بیومکانیک با استفاده از چاله‌های فلسی انجام می شود.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۵۹۶ هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک از محل این اعتبارات  انجام می شود افزود: این عملیات‌ها  در رشته کوه شتری و حوزه روستا‌های سرند، ماودر و منطقه خرو  انجام می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدار شهرستان طبس ادامه داد:  از محل این اعتبارات چهار باب آبشخور و چهار باب آب انبار احداث خواهد شد .

 محمدیان  در زمینه هدف از اجرای این عملیات گفت: بحث ذخیره نزولات آسمانی، افزایش پوشش گیاهی با بذر کاری که صورت میگیرد، احیا و توسعه گیاهان دارویی و کمک به معیشت بهره برداران انغوزه هست.

او گفت:در این عملیات تثبیت اشتغال بیش از ۵۰ نفر از بهره‌برداران انجام می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دی‌ماه به پایان برسد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.