مسعودیان راد گفت: مردم استان سمنان در ۹ ماه ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۸۷ درصد از زکات مردم استان صرف فقرا و محرومان شد، گفت: ۱۳ درصد دیگر آن در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

او افزود: افزایش میزان مشارکت‌های مردمی در کمک به فقرا و محرومان یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد محسوب می‌شود.

مسعودیان راد بابیان اینکه ۸۷ درصد از زکات مردم استان سمنان در بخش رسیدگی به امور محرومان و فقرا هزینه شده است، افزود: ۱۸ هزار و ۷۳۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از آزادی شش زندانی جرایم غیر عمد از محل مشارکت مردم استان در پرداخت زکات خبر داد و گفت: از محل جمع‌آوری زکات یک‌صد سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت شد.

مسعودیان راد با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۳۵ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات مردم استان سمنان ارائه‌شده است، تصریح کرد: ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۵۱ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.