رئیس پلیس فتا استان کردستان در خصوص واردات قاچاقی انواع تجهیزات رایانه‌ای هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: به دلیل افزایش قیمت دستگاه‌های الکترونیکی واردات تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند استوک باقابلیت اتصال به اینترنت از مرز‌های دو کشور عراق و ترکیه افزایش چشمگیری داشته است که احتمال نصب انواع بدافزار‌های سخت‌افزاری و نصب افزاری بر روی این تجهیزات بسیار بالا بوده که می‌توانید تهدیدی برای کاربران این تجهیزات باشد.

او افزود: هرچه پیشرفت در عرصه علم و تکنولوژی بیشتر می‌شود، نیاز به تجهیزات رایانه‌ای و هوشمند نیز بیشتر شده که به‌تبع آن تهدیدات این حوزه نیز بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند.

او ادامه داد: حتماً شما نیز تاکنون عبارت Refurbished را در بسته‌بندی برخی از محصولات وارداتی مشاهده کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید اصطلاح دست‌دوم به حالتی اطلاق می‌شود که یک سخت‌افزار رایانه‌ای از دست مصرف‌کننده مجدداً به دست مصرف‌کننده‌ای انتقال‌یافته، اما Refurbished که به معنی تعمیری می‌باشد به قطعه‌ای گفته می‌شود که به هر دلیلی بازسازی و یا نوسازی مجدد شده و دوباره به بازار عرضه گردیده است که این زمینه‌ساز ورود و جاسازی انواع سخت‌افزار‌ها و نصب افزار‌های مخرب است.

سرهنگ دانش پور؛ با توجه به ورود قاچاقی انواع تجهیزات رایانه‌ای دست‌دوم به کشور گفت: با توجه به وجود مرز طولانی و مشترک استان کردستان با کشور عراق که زمینه‌ساز ورود قاچاقی انواع لپ‌تاپ رایانه رومیزی و متعلقات آن، انواع پرینتر، مودم و ... است لذا احتمال نصب انواع بدافزار‌ها و جاسوس‌افزار‌ها از قبیل اسکیمر و انواع تروجان‌های نرم‌افزاری است که این می‌تواند بزرگ‌ترین تهدید امنیتی برای کاربران و مصرف‌کنندگان داخلی باشد.

رئیس پلیس فتا کردستان در پایان بیان داشت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: پلیس فتا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.