دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:، چون مفهوم مرز در دنیا جابجا شده است رسانه‌ها سبب شده اند که انسان‌ها همزمان با هم در ارتباط بوده و بتوانند تمامی اخبار دنیا را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سونامی اطلاعات و ارتباطات امروزه باعث شده است جنگ نرم بسیار سخت و پیچیده‌تر شود و، چون مفهوم مرز در دنیا جابجا شده است رسانه‌ها سبب شده اند که انسان‌ها همزمان با هم در ارتباط بوده و بتوانند تمامی اخبار دنیا را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

او افزود: حضرت امام (ره) یک اعجوبه تاریخی بود که نمونه و نظیر نداشت. خصوصیت اصلی ایشان که موجب شد ایشان به یک چهره برجسته جهانی در تاریخ معاصر و همین طور در طول تاریخ اسلام تبدیل شود، حس معیت الهی بود.

 شهریاری بیان داشت: حضرت امام (ره) عارفی بودند که حضور خدا را در خود احساس می‌کردند و همین باعث شده بود که ایشان از هیچ کس نمی‌ترسیدند و لذا این حس به دیگران هم منتقل می‌شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: در دنیای ما مفهوم مرز‌ها در جنگ سخت تغییر کرده است و به همین علت مرز‌های ما به معنای واقعی اش همه جایی است و می‌توان گفت که امروزه ما با مرز‌های جدیدی روبه‌رو هستم.

این مقام مسئول ادامه داد: آن زمان که ما رسانه‌های ارتباط جمعی را وارد ایران کردیم توانستیم پیام بیداری اسلامی امام را به جهانیان صادر کنیم و ما در فضایی زندگی می‌کنیم که رسانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بر همین اساس با قطعیت می‌توان گفت اگر حکومتی بخواهد پایدار باشد باید بر رسانه حکومت کند و حکومت‌ها باید با رسانه‌ها هم افزایی داشته باشند.

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه ای کل کشور با اشاره به اینکه مسئولان بسیجی رسانه در ۳۲ استان کشور مستقر است، گفت: بالغ بر ۱۸۰ کانون و دفتر انجمن رسانه‌ای مختلف در استان‌های گوناگون وجود دارد که نزدیک به ۱۲ هزار نفر عضو بسیج رسانه هستند و بیشتر کار ما همدلی و هم افزایی قلوب مسلمین در زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران است و لذا بسیج رسانه ظرفیت توزیع اخبار رو دارا است.

او اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما شناساندن دشمن به جامعه است که در همین رابطه ما با ائمه جمعه استان ها، صدا و سیمای تهران و مراکز استان‌ها ارتباط تنگاتنگی داریم و از تمامی ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به این هدف بزرگ خود استفاده می‌کنیم و بالغ بر ۱۵ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده بود که این جشنواره در تمامی استان‌های برگزار می‌شود و افراد برتر حوزه استانی به تهران معرفی شده و در نهایت از آنان تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.