مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استان حاضر شده و ۹۰ هزار عنوان کتاب ارائه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نمایشگاه کتاب مهم‌ترین رویداد سال در حوزه فرهنگ است و سال گذشته در این نمایشگاه فروش بی سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ۶ روز به ثبت رسید که نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتابخوانی است.

او افزود: در این نمایشگاه ۴۰۰ ناشر حضور دارند و ۹۰ هزار عنوان کتاب برای چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان تدارک دیده شده است.

جوروند بیان داشت: سال گذشته با کمبود بن خرید کتاب برای مردم مواجه شدیم و امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به مردم ارائه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: در این نمایشگاه سلسه نشست‌های تخصصی کتاب هر روز برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به نشست تخصصی حکمت و فلسفه با حضور غلامرضا اعوانی، حافظ پژوهی، نقد و بررسی کتاب، کارگاه‌های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان، نشست‌های تخصصی اهمیت تلاوت قرآن و نشست‌های تخصصی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهدا در نمایشگاه امسال برگزار می‌شود و همراه با این برنامه، برگزاری آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی را نیز خواهیم داشت.

او گفت: نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه‌ای و تلفن همراه، رسانه‌های اجتماع، پایگاه‌های اینترنتی، کیلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه‌های آموزشی در کنار این نمایشگاه برگزار می‌شود و در کنار این ۲ نمایشگاه نیز، جشنواره جایزه فیروزه که نخستین جشنواره مصرف کالا‌های فرهنگی و هنری استان با هدف کمک به گسترش و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی برگزار می‌شود.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان دایر است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار