رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و فیروزه گفت: یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی و کلونی ها‌ی پرندگان مهاجر در خراسان رضوی سد بار در نیشابور است.

غاز‌های خاکستری میهمانان ارزشمند نیشابوری‌ها به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی نوربخش رئیس  اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه گفت: در پی اجرای برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی درآبگیر‌های نیشابور و فیروزه، نیرو‌های اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه و مدیر عامل سازمان مردم نهاد زیست محیطی انجمن آوای طبیعت نیشابور اقدام به برگزاری برنامه سرشماری پرندگان زمستان گذران در حوزه سد بار نمودند.
 
او تصریح کرد: در این بررسی میدانی و عملیات سرشماری گونه‌های از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله غاز خاکستری،چنگر،اردک سر سبز، اگرت سفید، گیلار، خوتکا، پاشلک بزرگ، آبچیلک تک زی، باکلان سیاه، حواصیل سفید، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، خوتکا، اردک سرحنایی مشاهده و شمارش گردید. سنقر تالابی، سارگپه، کبوتر چاهی، سنقر سفید و جمعیت بسیار زیادی از کلاغ سیاه از پرندگان مشاهده شده در اطراف دریاچه سد بار بودند.

رئیس  اداره حفاظت محیط زیست  نیشابور و فیروزه گفت: غاز خاکستری از گونه‌های زمستان گذران در برخی مناطق نیشابور است که در مناطق تالابی و سواحل دریاچه‌ها و اراضی باتلاقی به سر برده و از پرندگان مهاجری است که توجه جدی برای حفاظت از زیستگاه آن ضروری است.

نوربخش افزود: با توجه به پایان فصل شکار مجاز پرندگان خشک زی و آبزی از عموم مردم خواستارم هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش نمایند.

انتهای پیام// ر. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار