طبیعت زیبا و سرسبز شهرستان نیشابور در فصل بهار میزبان انواع مختلف پرندگان مهاجر به این مناطق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدمهدی نوربخش رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور گفت:شهرستان نیشابور در فصل بهار میزبان انواع پرندگان مهاجر از جمله گونه‌های مختلف پرندگان کنار آبزی مانند انواع حواصیل، بوتیمار، چنگر و... و پرندگان شکاری مانند لیل، پیغو، سنقر، کور کور، انواع سارگپه‌ها و عقاب ها، کرکس‌ها و دال به منظور زادآوری در زیستگاه‌ های مختلف این شهرستان بوده که این پرندگان فواید زیادی در چرخه اکولوژیکی و حفظ تعادل زیستی در محیط زیست طبیعی دارند.
 
وی تصریح کرد: شهرستان نیشابور به دلیل تنوع آب و هوایی و شرایط مساعد جغرافیایی و طبیعی، دارای ۵ منطقه حفاظت شده و تنوع زیستی مطلوب ومنحصر به فرد حیات وحش از جمله نژاد خالص قوچ و میش اوریال، آهوی ایرانی، پلنگ، گربه پالاس، سیاه گوش، گربه شنی، گربه وحشی، کفتار و کاراکال و گونه‌های مختلف پرندگان خشک زی، مهاجر آب زی و کنار آبزی و انواع پرندگان شکاری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور گفت:باتوجه به اینکه پرندگان شکاری با شکار جوندگان موذی، خرگوش، خزندگان و مار... نقش بسیار مهمی در مبارزه بیولوژیکی با آفات مزارع کشاورزی و باغات دارند،برخی از پرندگان نیز در فصل بهار در باغات اطراف شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان اقدام به لانه سازی و جوجه آوری می‌نمایند.
 
نوربخش افزود : اما عده‌ای با ناآگاهی و یا سود جویی اقدام به شکار و صید غیر مجاز پرندگان وحشی و این گونه‌های ارزشمند را عملا از چرخه طبیعی خارج و کشاورزان و باغداران مجبور به مبارزه شیمیایی با آفات و جوندگان و ایجاد آلودگی در محیط زیست خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور  از شهروندان طبیعت دوستی که نسبت به تحویل وحوش وپرندگان زخمی به این اداره اقدام می‌نمایند؛ از کلیه شهروندان خواست تا تخلفات شکار و صید از جمله آسیب به پرندگان را به این اداره با شماره تلفن‌های ۴۲۶۲۲۶۲۷ و ۴۲۶۲۶۲۸۰ گزارش نمایند.
 
 از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۰ بهله از انواع پرندگان بویژه سارگپه، عقاب طلایی، انواع حواصیل و بوتیمار، کبک، شاه بوف به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور تحویل که پس از تیمار در مناطق حفاظت شده این شهرستان آزاد می‌شوند
 
انتهای پیام//ف.غ

اخطار قضایی برای شکار پرندگان شکاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.