میرلوحی گفت: از درآمد حاصل از اجاره املاک شهرداری تهران، ۲۰ اتوبوس شارژی تا پایان سال خریداری خواهیم کرد.

اتوبوس شارژیسید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بخشی از املاک شهرداری تهران که در اختیار مدیران سابق و یا افرادی است که دیگر با شهرداری همکاری ندارند، گفت: بخش زیادی از این املاک فاقد اجاره نامه هستند و ما در تلاش هستیم تا همه این املاک را شناسایی کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از این املاک به ازای هزینه کسب پروانه ساخت به شهرداری واگذار شده‌اند، گفت: در مجموع ۱ هزار و ۹۰۴ ملک یا ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهرداری تهران در اختیار بخش‌هایی غیر مرتبط با شهرداری است.


بیشتر بخوانید: اجماع شورای شهر بر سر خرید اتوبوس‌های شارژی به جای دیزلی/ فعالیت اتوبوس‌های شارژی تا ۶ ماه دیگر
میرلوحی افزود: به تازگی درباره بازپس گیری ۱ هزار ملک که قرار بود در آن‌ها کارهای فرهنگی انجام شود، مذاکرتی صورت گرفته است و بررسی‌های اولیه نشان داده در بسیاری از آن‌ها فعالیت‌های فرهنگی انجام نمی‌شود.
 
او با بیان اینکه امسال ردیف بودجه‌ای را مصوب کردیم که اجاره معوقه آن‌ها هم دریافت شود، گفت: ۵۹ میلیارد تومان از ساکنان این املاک برای سال ۹۸ اجاره گرفتیم که با این پول می‌توان ۲۰ اتوبوس شارژی خرید و تلاش می‌کنیم که تا آخر امسال این کار انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ارزش املاک به قدری بالاست که می‌توانیم بسیاری از بدهی‌های شهرداری را تسویه کنیم، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که می‌توانیم با ۴ هزار میلیارد تومان از فروش این املاک برای پروژه‌ها تعیین منابع مالی کنیم.

میرلوحی تأکید کرد: هیچ واحدی نباید در اختیار فرد یا موسسه‌ای باشد که شورا برای آن مصوبه‌ای ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با ٦٠ ميليارد ميشه كل آزادي تا امام حسين رو اتوبوس برقي كشيد كه صب تا شب راه ميرن و ده برابر اينا كارايي داره كه دم و دقيقه بايد برن زير شارژ
آخرین اخبار