مسئول مراقب سلامت پایگاه سلامت شباب گفت: نقش مدارس و سفیران سلامت دانش آموزی در فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها پر اهمیت است.

تاثیر نقش مدارس در پیشگیری از بیماری‌ها

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  مهین داودی نسب مسئول مراقب سلامت پایگاه سلامت شباب گفت: فرهنگ خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها و همچنین رعایت بهداشت ، باید در جامعه به صورت یک فرهنگ عمومی درآید که در همین راستا نقش مدارس و سفیران سلامت دانش آموزی بسیار پراهمیت است.

او ادامه داد: بدین منظور ، زنگ پویش ملی مبارزه با سرطان در دبیرستان متوسطه اول الزهرا (س) و دبیرستان حضرت مریم (س) شهر شباب ، نواخته شد.

مسئول مراقب سلامت پایگاه سلامت شهر شباب اظهار کرد:  این پویش با شعار ، سرطان ، قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید ، فعالیت های مختلفی را انجام داده است.

او بیان کرد: از جمله اهداف اصلی این پویش می‌توان به افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه‌های آن ، اصلاح باور‌های نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن و همچنین کنترل عوامل ایجاد کننده سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه‌ای می باشد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.