حامد مهرانفر فارغ التحصیل کارشناس حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با انجام تحقیقاتی در زمینه حمل و نقل ریلی به بررسی تخلیه و بارگیری بارهای معدنی در مسیر سنگان به ذوب آهن اصفهان پرداختیم که با بررسی چند ایستگاه در مسیرهای متفاوت و با پیشبینیهایی انجام شده در این زمینه، به این موضوع پرداختیم که واگنهای برگردان را چطور احداث کنند و چه تاثیری بر عملکرد شبکه ما دارد.
کارشناس حمل و نقل ریلی در ادامه افزود: ما این طرح را به مدیران راه آهن ارائه کردیم و بسیار از ما استقبال کردند اما متاسفانه این استقبال در حد حرف بود و برای اینکه بتوانیم این طرح را به صورت عملی پیادهسازی کنیم هیچ اقدامی انجام نشده است.
او در ادامه گفت: ما این آمادگی را داریم که بتوانیم این طرح را در زمینهها و فرآیندها و مسیرهای مختلف پیادهسازی کنیم چراکه نزدیک به یک سال است که از دفاع این پروژه میگذرد ولی همچنان مسکوت مانده است.
بیشتر بخوانید: پروژههای تجربی، راهی برای رونق تولید و کارآفرینی
کارشناس حملونقل ریلی مطرح کرد: یک واگن برگردان نزدیک ۲۰ میلیارد هزینه دارد، اما ما با هزینه بسیلار کمتری آن را انجام میدهیم و با توجه به تاثیرات آن، پیشبینی کردیم که نزدیک به ۱۰ درصد عملکرد شبکه را کاهش میدهد، اما با بیتوجهی به صحبتهای ما همچنان این توسعه این روند با وارد کردن طرحها و محصولات خارجی انجام میشود.
مهرانفر بیان کرد: یکی از دغدغههای ما مسئله سربازی است و ما حاضریم در قبال این وظیفه، به انجام پروژهها به پردازیم و در خواست ما این است که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا ما هم بتوانیم در زمینه تخصص خودمان به کشور خدمت بیشتری ارائه دهیم.
او افزود: طرحهایی در قالب بنیاد نخبگان وجود دارد، اما با فرآیند سختی روبرو است، به عنوان مثال مقالاتی که ما چاپ کردیم در ژورنالهای معتبری هستند که میشود آن را دانلود کنید، اما این موضوع را نادیده گرفتند و از ما میخواهند مدرک ارائه دهیم؛ در صورتی که ما مدرکی معتبرتر از این نداریم.
کارشناس حملونقل ریلی عنوان کرد: در خواست ما این است که مدیران به اجرایی شدن پروژههای ما توجه بیشتری داشته باشند و دسترسی به دیتاهای مربوطه را از ما دریغ نکنند.
انتهای پیام/