به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته HMD Global گوشیهای متعددی عرضه کرد که از آنها میتوان به Nokia 7.2 و پرچمدار این برند یعنی PureView اشاره کرد. اما همیشه عرضه محصولات زیاد به معنای داشتن فروش بالا نیست و آمار سال گذشته میلادی نیز این مسئله را برای نوکیا اثبات میکند.
سرویس تحلیلگری که این آمار را در اختیار ما قرار داده اعلام کرده است که نوکیا تنها موفق به فروش جهانی ۱۲.۹ میلیون دستگاه از محصولات خود بین ماههای ژانویه و دسامبر ۲۰۱۹ شده است. این نتیجه بدین معناست که نوکیا در ۱۲ ماه گذشته کاهش چشمگیر ۲۷ درصدی در بخش فروش گوشیهای هوشمند خود داشته، زیرا این شرکت پیشتر آماری برابر ۱۷.۵۹ میلیون فروش برای خود ثبت کرده است.
شرکت HMD Global سال گذشته وارد بازار آمریکا شد و گوشیهای مهم مختلفی را در آن عرضه کرد. با این حال، به نظر میرسد فقدان عرضه محصولات جدید در چین همراه با رقابت شدیدتری که پیش آمده و تأخیر در برنامههای عرضه بعضی از دستگاهها باعث شده تا این شرکت ضرر نسبتا زیادی را متحمل شود.
بیشتر بخوانید: نوکیا نیز به دنبال ساخت گوشی منعطف است
متاسفانه حتی به نظر نمیرسد عرضه نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۷.۲ در اکتبر تاثیر مثبتی در فروش این شرکت داشته باشد. با توجه به آمار جدید ثابت شده است که تعطیلات بدترین سهماههای بوده است که این شرکت از سهماهه ۲۰۱۷ با آن روبهرو شده و دلیل آن نیز فروش جهانی تنها ۲.۸ میلیون است. این عدد به معنای کاهش سالانه ۴۱ درصدی است که واقعا برای شرکت سازنده گران تمام خواهد شد.
خوشبختانه تلفنهای هوشمند تنها مواردی نیستند که توسط HMD Global ساخته میشود. این شرکت فروش بسیار خوبی در بخش تلفنهای ساده (feature phone) دارد. میزان فروش این بخش نسبت به سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۱۷ درصد کاهش یافته، اما رشد سه ماهه پایدار از سه ماهسوم ۲۰۱۹ را تجربه کرده است که انتظار میرود تا پایان سال جاری ادامه یابد.
انتهای پیام/