رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان امیدیه، اجرای پروژه آبخیزداری بیولوژیک را عامل غنی سازی پوشش گیاهی بخش جایزان این شهرستان دانست.

برات نیک نام رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه بیولوژیک آبخیزداری بخش جایزان این شهرستان با حدود ۷۶ هکتار از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و نهال‌هایی از گونه‌های کهور و کنار در این بخش کاشته شده است.

او افزود: پیش از آغاز عملیات پروژه آبخیزداری بیولوژیک، این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی بسیار فقیر بود و فقط حدود ۱۰ درصد آن سبز بود، ضمن اینکه فرسایش خاک بسیار بالا بود.

نیک نام اظهار داشت: بحمدالله بعد از آغاز این پروژه، شاهد کاهش شدید و حتی توقف فرسایش خاک و غنی شدن پوشش گیاهی منطقه هستیم، به طوری که می‌توان مراتع بخش جایزان را جزء مراتع غنی و قوی شهرستان امیدیه و در مقایسه با برخی نقاط استان نیز از آن یاد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: افزایش ضریب کیفی هوا و تلطیف هوا و کاهش میزان ریزگرد‌ها یک جنبه از سود و مزایایی اجرای پروژه آبخیزداری بیولوژیک در بخش جایزان شهرستان امیدیه است، ضمن اینکه کشاورزان و دامداران نیز از مزایای آن نیز بهره مند می‌شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان امیدیه، حفظ و حراست از اراضی زراعی کشاورزی آبی و دیم در روستا‌های پایین دست، کنترل نزولات آسمانی، جذب و ذخیره آب در اعمال زیرین زمین، جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و بیشه زار‌ها بر اثر سیلاب و پیشگیری از وارد شدن خسارت به منازل و تاسیسات را از دیگر مزایایی آببخیزداری بیولوژیک عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.