مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه رامین اهواز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

ناصر محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رفع مشکلات فنی واحد‌های تولید برق و تقویت سطح آمادگی این نیروگاه بمنظور تولید پایدار انرژی برق بویژه در تابستان پیش رو مهمترین برنامه پیشگیرانه و تعمیراتی ما بوده و به لطف خدا و همت تلاشگران نیروگاه توانستیم طی ایام گذشته مهمترین مشکلات و محدودیت واحد‌های تولیدی خود را رفع نماییم.

او افزود: واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره ۳ نیروگاه رامین بدلیل عملکرد حفاظت اتصال زمین رتور ژنراتور (Earth fault) از مدار خارج شده بود و پس از خارج نمودن روتور ژنراتور و رفع مشکلات فنی این تجهیز توانستیم مجددا این واحد تولیدی را به مدار سراسری برق کشور متصل کنیم.

محمدی بیان داشت: مهمترین اقدامات تعمیراتی در این پروژه را رفع مشکلات فنی ژنراتور از جمله اصلاح مشکلات عایقی روتور ناشی از سوختن گوه‌های ناحیه پیشانی سیم پیچ، تعویض ۴ عدد شینه، اصلاح گوه ها، سرویس کانال‌های عنوان نمود.

این نیروگاه با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت ۱۸۵۰مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و تقویت شبکه برق سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.