معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: بالغ بر ۲۰۰ هکتار از پروژه‌های آبخیزداری در حال انجام در بخش جایزان امیدیه، مربوط به طرح آبخیزداری بیولوژیک است.

مهراج خائیز معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انجام فعالیت‌های آبخیزداری طی یک تا ۲ سال اخیر با ورود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اهتمام ویژه ایشان در زمینه تخصیص منابع مالی از محل صندوق توسعه ملی و پرداخت آن‌ها در مدت مذکور به استان‌ها شدت یافته است.

او یکی از پروژه‌های آبخیزداری درحال انجام در سطح استان را پروژه در بخش جایزان امیدیه عنوان کرد و افزود: این پروژه حدود ۸ هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت دارد و فعالیت‌های بیولوژیک و سازه‌ای را شامل می‌شود.

به گفته خائیز، بالغ بر ۲۰۰ هکتار از پروژه‌های آبخیزداری در حال انجام در بخش جایزان، جزء آبخیزداری بیولوژیک محسوب می‌شود و نهال‌ها با گونه‌های مختلفی درحال کاشت است که انتظار می‌رود پس از اجرای این پروژه، بتوانیم روان آب‌ها را کنترل کرده و از ایجاد سیلاب، فرسایش خاک جلوگیری شود.

این مقام مسئول بیان داشت: بدلیل اینکه خاک حاصلخیز با گذشت سال‌های طولانی به وجود می‌آید، لذا باید با اجرای پروژه‌های آبخیزداری از فرسایش خاک و از بین رفتن آن به وسیله روان آب‌ها جلوگیری گردد.

معاونت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان اظهار کرد: به همین منظور با اجرای پروژه‌های بیولوژیک و ایجاد پوشش گیاهی، روان آب‌ها و فرسایش خاک در مناطق مختلف استان کنترل می‌شود و تمرکز روان آب ها افزایش می‌یابد و در نتیجه به سفره های زیرزمینی تزریق می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.