نزدیک به ۲ هزار و دویست کودک ایجرودی غربالگری بینایی شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود گفت: امسال بیش از دو هزار و ۱۸۷ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان ایجرودی تحت غربالگری بینایی قرار گرفته اند.

نزدیک به ۲ هزار و دویست کودک ایجرودی غربالگری بینایی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رضا نوروزی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود با اعلام این خبر گفت: این طرح در دو سطح شهری و روستایی به اجرا در آمده است و از این تعداد ۱۴۶ نفر در شهر‌های زرین آباد و حلب و ۲هزار و ۲۰ نفر نیز در ۷۵ روستای این شهرستان مورد معاینه قرار گرفتند.

او تصریح کرد: در طی اجرای این برنامه ۲۱ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان شناسایی شده و جهت درمان و تشخیص نهایی به پزشک متخصص معرفی شدند.

نوروزی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی به وسیله دستگاه بینایی سنجی در این شهرستان اجرا می‌شود، افزود: افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش تعداد کودکان تحت پوشش برنامه و ارتقاءکارایی و اثر بخشی پایگاه‌های دائمی از جمله مزیت‌های استفاده از دستگاه بینایی سنجی در اجرای طرح غربالگری می‌باشد.

نوروزی یادآور شد: پایگاه دائمی غربالگری بینایی بصورت متمرکز در محل مجتمع خدمات بهزیستی کوثر در طول سال آماده ارائه خدمات به کودکان ۳ تا ۶ سال می‌باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد:در سال گذشته دو هزار و ۶۶کودک ۳ تا ۶ سال شهرستان ایجرود در قالب اجرای طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.