رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی گفت: بیش از ۵۷ هزار نفر مسافر از دو پایانه مسافری شهرستان گرمی در ۱۰ ماهه گذشته جابجا شده است.

صدیف فرمان، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه این تعداد مسافر توسط ۱۱۱ دستگاه وسیله نقلیه اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شده اند گفت: در مدت یاد شده حدود ۱۱۵ هزار تن کالا وبار نیز شامل دام زنده، انواع محصولات کشاورزی، انواع چوب و سنگ‌های معدنی از این شهرستان جابه جا شده است.

او در جهت صیانت از حریم راه‌ها بعنوان سرمایه ملی از شناسایی، قلع و قمع و جلوگیری از صد مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز‌های غیر مجاز درحوزه شهرستان گرمی خبرداد و تصریح کرد:با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان تا کنون با حکم قضایی ۷۶ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، ۲۲ مورد کارگاه تعطیل و هم چنین ۳۹ مورد مجوز ساخت و ساز در ده ماهه امسال صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک سهمیه‌ای بین رانندگان این شهرستان را یاد آور شد و اظهار کرد: توزیع لاستیک به نرخ دولتی همچنان ادامه دارد و رانندگان باری و مسافربری این شهرستان می‌توانند برحسب نیاز با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت دریافت لاستیک اقدام کنند.

فرمان ارتقای ایمنی راه وحفظ جان مترددین را از اولویت‌های مهم راهداری شهرستان گرمی برشمرد و بیان کرد: با تلاش راهداران زحمتکش این شهرستان تاکنون ۲۳ مورد تابلوی غیر مجاز از سطح جاده‌های این شهرستان برچیده شده و همچنین ۴۳۸ عدد علایم فرسوده تعمیر و علایم هشداری و اخطاری جدید نیز نصب شده است.

او رنگ آمیزی ۱۳۶ متر از سرعتکاه‌ها، رنگ آمیزی ۵۰ عدد از گاردبلوک ها، پاکسازی سطح جاده، شستشوی مستمر علایم و علف زنی اطراف تابلو‌ها را از اقدامات مهم راهداران شهرستان گرمی در ده ماهه گذشته برشمرد و گفت:تا به امروز اقدامات لازم برای ثبت نام ۴۸۰ دستگاه سواری مسافربری پلاک سفید جهت تخصیص و دریافت سوخت سهمیه‌ای انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.