اسپوتنیک نوشت روسیه در حال ساخت یک موشک بی‌نظیر است که می‌شود به دفعات برای پرتاب به فضا بکار رود.

موشک منحصر بفرد روسیه که در دنیا بی نظیر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه در حال ساخت موشکی است که در دنیا بی‌نظیر خواهد بود.

«ویتالی دیویدوف» معاون مدیرکل بنیاد تحقیقات نوید بخش، به اسپوتنیک گفت این موشک جدید قادر است پس از پرتاب مجددا به زمین برگردد و به دفعات برای پرتاب به فضا مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر اعلام این مقام روس، در ابتدا نمونه اولیه آزمایشی این نوع موشک ساخته خواهد شد و این اولین موشک از این نوع خواهد بود، زیرا در حال حاضر هیچ موشکی در دنیا وجود ندارد که پس از پرتاب بتواند دو یا چند باره مورد استفاده قرار گیرد.

معاون مدیرکل این بنیاد تحقیقاتی گفت: فکر می‌کنم که پروژه ساخت این موشک بی نظیر در نیمه اول سال جاری آغاز می‌شود و مدل آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آماده پرتاب خواهد بود. در آن زمان روسیه می‌تواند آزمایش این موشک منحصربفرد را آغاز کند.

این موشک منحصربفرد روسی «کریلو-اس وی» نام خواهد داشت. طول آن ۷ متر و قطر آن ۰.۸ متر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود سرعت این موشک ۶ برابر سرعت صوت باشد.  گفته می‌شود موشک کریلو- اس وی به منظور قرار دادن ماهواره‌ها در مدار‌های خود در فضا بکار خواهد رفت. همچنین قرار است از این نوع موشک در ارتباط با تکنیک‌های پرواز‌های مافوق صوت استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
چرا چرت میگید آمریکا قبلا این کارو کرده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
پس موشک فالکون ساخت شرکت اسپیس ایکس چیه؟ اونا دوساله دارن این کارو میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
روسیه یک کشور اب زیر کاه هست که دومی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سپاه چرا موشک جدید آزمایش نمی کند مردم ببینند و به ایرانی بودن خود ببالند من به شخصه وقتی از طریق تلویزیون میبینم سپاه موشک جدید آزمایش کرده از ذوق فراوان در پوست خودم نمی گنجم دوست دارم بال در بیارم پرواز کنم از خوشحالی بیش از حد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۲ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من خاک پای سردار امیرعلی حاجی زاده و دکترین نظامی سپاه هستم و از خدا میخوام پشت و پناهشون باشه و روز به روز به علم ساخت موشک های بینهایت بینهایت ... پیشرفته بیافزاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
چندسال این تکنولوژی استفاده میگردد...چیزجدیدی نیست..بهتره ذوق دستاوردهای روسها رانکنید به موقعش ایران رابه امریکا کادو میدن
Iran (Islamic Republic of)
حمدا
۱۲:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
شکاک در سحر گر نظر کند به اسمان
باز هم بیانش توهم تاریکی دارد
ملالی نبست روشنایی را چه دوست وچه دشمن
همه میبینند به تحسین شکاک تو هرگز مبین
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۳:۰۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
واقعا برایت متاسفم
آخرین اخبار