روزنامه «دی ولت» آلمان در گزارشی به بررسی افزایش قدرت نظامی روسیه پرداخت و نوشت توان نظامی مسکو از همیشه بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «دی ولت» آلمان در گزارشی از افزایش قدرت نظامی روسیه خبر داد و نوشت: طبق بررسی‌های موسسه تحقیقات دفاع ملی وزارت دفاع سوئد، قدرت نظامی روسیه از همیشه بیشتر شده است.

هینریش براوز که تا سال ۲۰۱۸ دستیار دبیرکل سیاست دفاعی و برنامه ریزی در مقر ناتو بود، ضمن اذعان به افزایش قدرت نظامی روسیه، گفت قدرت نظامی مسکو در سطحی است که به سادگی می‌تواند به هر هدفی دست یابد و با خطرات تروریستی همانند آنچه در اوکراین و سوریه دیده می‌شود مقابله کند.

چه چیزی پشت قدرت روسیه است؟

طبق یک مطالعه سوئدی، روسیه هزینه‌های دفاعی و همچنین تعداد رزمایش‌های نظامی خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. قدرت جنگی آن از سال ۲۰۰۸ به میزان قابل توجهی ارتقا یافته است. 

براوز گفت: ما نگران تقویت قدرت نظامی روسیه و برتری منطقه‌ای آن به خصوص در مرز‌های شرقی حوزه ناتو هستیم. این منطقه تحت پوشش سلاح‌های هسته‌ای روسیه قرار دارد.

یان تهاو، کارشناس سیاست خارجی صندوق مارسال آلمان در برلین معتقد است قدرت نظامی روسیه به سطحی ارتقا یافته که حتی می‌تواند در یک حمله سریع منطقه‌ای که با حمله سایبری همراه باشد، هدف خود را کاملا منهدم کند.

این کارشناس مدعی است که روسیه سناریو‌هایی برای نخستین حمله هسته‌ای دارد و از لحاظ فنی نه تنها توانایی حمله به کشور‌های حوزه بالتیک را دارد بلکه با سامانه موشکی ایسکاندر خود که در کالینینگراد مستقر است می‌تواند در عرض چند دقیقه استکهلم در سوئد و برلین در آلمان را هدف قرار دهد. از سوی دیگر، بیشتر موشک‌های ساخت روسیه قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و همین تهدید بزرگی برای اروپا محسوب می‌شود.

اروپا در کانون توجه روسیه

محققان این موسسه سوئدی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده اند که تا پایان سال ۲۰۲۹ احتمال پتانسیل نظامی روسیه علیه اروپا متمرکز خواهد شد. غرب و جنوب روسیه از زیرساخت ها، شبکه‌های جاده‌ای و ریلی کافی برای ترافیک نظامی علیه اروپا برخوردار است. همچنین این احتمال وجود دارد که نیرو‌های مسلح روسیه با استقرار در مناطق مهم استراتژیک در سطح بین المللی، اقدامات بیشتری برای ارتقای ظرفیت خود انجام دهند. 

در انتهای این گزارش کارشناسان با اشاره به توسعه سلاح‌های پیشرفته روسیه، ناوگان هوایی، دریایی، و زیردریایی مدعی شده اند مسکو به طور مرتب قوانین مرز‌های هوایی و دریایی را در حوزه بالتیک نقض می‌کند تا قدرت نمایی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قدرت نظامی ، ناتو ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
داشتن قدرت نظامی شاخص اصلی قدرت و اقتدار نیست.
مهم اتحاد و ایمان هستش.
شوروی که قوی ترین بمب های اتم جهان و بهترین تجهیزات رو داشت با 23 میلیون کیلومتر مربع مساحت.
مرز هاش رو تا اون طرف اروپا رسونده بود.
ولی با تدابیر اشتباه تجزیه ‌‌شد. و 16 قسمت ازش جدا شد.
الان هم که روسیه در حال تجزیه هستش.
در آینده ای نه چندان دور هم مرز های روسیه از 17 میلیون کیلومتری که مونده به 8 میلیون کیلومتر مربع خواهد رسید.
و 10 کشور جدید متولد خواهد شد.
آخرین اخبار