دولت، امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در بجنورد گفت: دولت امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای نهاده‌های کشاورزی و دامی شامل بذر، کود، سم، واکسن، دارو و مکمل‌های دارویی طیور اختصاص داد.

رفیعی پور افزود: برای ایجاد یک شغل باید میلیارد‌ها ریال هزینه کنیم، اما در بخش کشاورزی با نگهداری ۱۵ راس دام سبک می‌توان اشتغالزایی کرد.

او گفت: سرمایه گذاری در این شرایط یک کار جهادی است که دولت با ارائه تسهیلات کم بهره، اقدامات خوبی را در حوزه کشاورزی انجام داده است.

برای ساخت واحد دامی هزار راسی شیروان، ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم گفت: دهه فجر امسال ۴۳ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۳۶۶ نفر افتتاح شد که ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

عبدالله یوسفی با اشاره به افتتاح ۱۷ سامانه آبیاری نوین استان در دهه فجر، افزود: اجرای این طرح‌ها باعث افزایش بازده آبیاری تا ۹۰ درصد می‌شود.

در سفر رییس سازمان دامپزشکی همچنین عملیات اجرایی ساخت مجتمع مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه، گلخانه محصولات صیفی یک هکتاری و طرح سایه بان یک ونیم هکتار از باغ‌های زردآلو و هلو آغاز شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.