فعالان سعودی از شهروندان این کشور خواستند در پی وضعیت عمومی کشورشان در سایه وخامت اوضاع حقوقی و اجتماعی به پویش همگانی "در خانه‌ات بمان" برای اعتراض به این نارضایتی‌ها بپیوندند.

محمد بن سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خلیج آنلاین، به دنبال افزایش نارضایتی‌ها در عربستان سعودی از تابستان سال ۲۰۱۷ یعنی از زمان روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد این کشور، فعالان سعودی از شهروندان این کشور خواستند در پی وضعیت عمومی کشورشان در سایه وخامت اوضاع حقوقی و اجتماعی به پویش همگانی "در خانه‌ات بمان" که در شبکه‌های اجتماعی بویژه توییتر تبیلغ می‌شود برای احقاق حقوقشان به منظور برپایی تحصن مسالمت آمیز، دست به کار شوند.

مجریان این پویش ضرورت بسیج همگانی را برای اعمال فشار بر مسئولان به منظور آزادی همه بازداشت شدگان و زندانیان، ایجاد شغل برای بیکاران و بستر سازی برای دستیابی «افراد بدون ملیت» به حقوق خود در این کشور، خواستار شدند.


بیشتر بخوانید: دبیر کل حزب امت اسلامی عربستان: رژیم سعودی بی‌اعتبار است


آن‌ها همچنین بازنگری در بودجه سازمان تفریح و سرگرمی عربستان تحت هدایت ترکی آل شیخ یکی از افراد نزدیک به بن سلمان، توجه به زیر ساخت‌ها و متوقف کردن ریخت وپاش‌های بیت المال و همچنین توقف اقدامات ظالمانه علیه شهروندان سعودی را خواستار شدند. آنطور که دست اندرکاران آن اعلام کردند، کاربران دنبال کننده این پویش از ساعت ۹ شب تا نیمه شب در خانه هایشان بمانند، تا اینکه پیام اعتراض آمیز خود را به مسئولان حکومتی سعودی برسانند.

کاربران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی (توییتر) در عربستان با استقبال از این کمپین، آن را ایده خوبی دانسته اند و از همه بدون استثنا خواستند با آن همراه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سربازخونخوار
۲۲:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
آل سعود با جلادای خونخوارش بد جوری از مردم جاهلش زهره چشم گرفته بیچاره ها اندازه ی بچه مهد کودکی ها هم حق اعتراض ندارن/.
آخرین اخبار