۱۳۰ بنای غیرمجاز که با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در کردستان اقدام به ساخت و ساز کرده بودند با دستور قضایی قلع و قمع شد.

۱۳۰ ساخت و ساز غیرمجاز در کردستان قلع و قمع شدپیمان ملکی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: در حوزه حفاظت و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به واسطه مشکلات اقتصادی موجود، اراضی کشاورزی به عنوان کالای سرمایه‌ای در کنار سایر کالا‌ها قرار می‌گیرد.

او افزود: از ابتدای سال تاکنون در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی تعداد ۲۱۵ فقره جرم تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و به مراجع قضائی ارجاع شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: از این تعداد ۲۰۰ فقره دادنامه مبنی بر محکومیت متخلفین صادر شده و ۱۳۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در قالب احداث بنا و ساخت و ساز‌های غیر مجاز قلع و قمع شده است.

ملکی اظهار داشت: در پاسخ به درخواست قانونی شهروندان مبنی بر تغییر کاربری بالغ بر ۷۰۰ مورد مجوز تغییر کاربری جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در استان صادر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.