معاون استاندار لرستان گفت: تاکنون ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده لرستان احداث شده که امیدواریم تا شب عید این تعداد به ۱۰ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، امیری اظهار داشت: هلال احمر لرستان در جریان سیلی که امسال رخ داد زحمات زیادی متحمل شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

او افزود: پد و آشیانه بالگرد مرکز استان آماده بهره‌برداری است و در سفری که مسئولان به استان داشتند قول دادند از طریق اورژانس کشور یک بالگرد در اختیار لرستان قرار گیرد که انتظار داریم این امر محقق شود.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: امسال در استان در دهه فجر بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح در قالب طرح در حال افتتاح و بهره‌برداری داریم که بخش اعظمی از آن‌ها مربوط به بازسازی نقاط آسیب دیده از سیل است که شامل احداث پل، راه‌ها و سکونتگاه‌ها می‌شود.

او بیان کرد: در جریان وقوع سیل ۳۵ هزار واحد مسکونی در استان آسیب دید که بیش از ۲۱ هزار واحد‌های تعمیری و حدود ۱۳ هزار هم واحد احداثی بود که خوشبختانه تعمیری‌ها تکمیل شده و واحد‌های احداثی نیز تا امروز شش هزار از آن‌ها تکمیل و تحویل داده شده و مابقی هم در دست اجراست.

امیری گفت: امیدواریم تا شب عید این شش هزار به ۱۰ هزار برسد، چون واحد‌های در حال احداث در حد سقف و دیوار چینی است و شاید احداث سه هزار واحد بماند که تا پایان فروردین ماه قول دادند تکمیل کنند.

او تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان بلاعوض پرداخت شده و ۱۲۰ میلیارد تومان هم پرونده خسارت به بانک‌ها معرفی شده که می‌توانند مراجعه و دریافت کنند بنابراین باید گفت از نظر اعتباری مشکلی نداریم.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دولت برای بازسازی و جبران خسارت ناشی از سیل کمک کرده است که چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن در قالب کمک‌های بلاعوض، تسهیلات و تملک دارایی به استان ابلاغ و همه طرح اجرا شده است و حدود ۲۰۰ میلیارد هم در قالب تامین زمین و کمک‌های دیگر بوده است.

او اظهارداشت: تاکنون در بحث جبران خسارت سیل دولت کمک زیادی کرده است، اما نیاز‌های ما بیشتر از این است به‌ویژه در بخش راه و مهندسی رودخانه‌ها ما به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.