وزیر امور خارجه آمریکا از فرمانداران کشورش خواست در زمینه مشارکت تجاری با چین رویکردی محتاطانه اتخاذ کنند.

درخواست پمپئو برای رویکرد محتاطانه در تجارت با چینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از فرمانداران آمریکایی خواست در زمینه مشارکت تجاری با چین رویکردی محتاطانه اتخاذ کنند.

این اقدام به نظر در راستای منافع آمریکا برای محدود کردن تجارت با چین اتخاذ شده است. آمریکا از هر ابزاری برای ضربه زدن به منافع تجاری با چین استفاده می کند. ایجاد وحشت در ابعاد جهانی درباره ویروس کرونا که به تازگی در چین منتشر شده، یکی از جدیدترین اقدامات واشنگتن علیه پکن است. 

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در انتقاد از رویکرد خصمانه  واشنگتن اعلام کرد آمریکا ترس از ویروس کرونا را در جهان اشاعه می‌دهد.

گنگ گفت: آمریکا اولین کشوری بود که مردمش را از ووهان فراخواند و سفر همه هواپیماهایش را به چین متوقف کرد. آمریکا همچنین نخستین کشوری بود که ممنوعیت سفر چینی‌ها به شهر‌های آمریکا را اعمال کرد. آمریکا به هیچ وجه به ما کمک نمی‌کند و در این زمینه [ترساندن از ویروس کرونا] زیاده روی می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم که سایر کشور‌ها تصمیمات خود را بر اساس استدلال‌های علمی اتخاذ کنند. بستن مرز‌ها کاملاً بی فایده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکای تروریست
آخرین اخبار