هشتمین روز جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم های متعدد و حواشی مختلفی به دلیل نشست خبری فیلم «شین» به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هشتمین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی به کار خود پایان داد که فیلم‌های «تعارض» محمدرضا لطفی، «پدران» سالم صلواتی، «من می‌ترسم» بهنام بهزادی و فیلم خارج از مسابقه «شین» ساخته میثم کزازی نمایش داده شدند.

«تعارض» با قالبی جدید در فرم با رنگ فیلم که سیاه و سفید بود به وجدان و تنهایی آدم‌ها اشاره می‌کرد، این اثر می‌گوید در دنیای کنونی جای صداقت و وجدانی پاک خالی شده است.

اولین فیلم این کارگردان«روایت ناپدید شدن مریم» بود که همین موضوع در پذیرفته شدنش برای بخش نگاه نو جشنواره حاشیه ساز شد، چون می‌گفتند «تعارض» اولین فیلم بلند سینمایی او نیست پس نباید در بخش نگاه نو حضور داشته باشد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم تقریبا کم حاشیه برگزار شد.

«پدران»، با موضوع تقابل افکار و عقیده دو نسل قدیمی تر و کنونی در قالب درامی اجتماعی بیان شد.

ردپای ادمین‌های اینستاگرامی در جشنواره فجر/شهاب حسینی سکوتش را شکست

این اثر در فیلمنامه، ضعف‌های مشهودی داشت که لطمه اصلی را به فیلم وارد کرده بود، لهجه‌ها و بازی شخصیت‌ها نیز از قالب اصلی خود در برخی مواقع بیرون می‌زد و باور پذیر نبود البته که نواقص دیگری نیز داشت، اما این دو مورد بیش از همه به چشم می‌خورد.

«پدران» حسن‌هایی هم دارد، بازی بیشتر بازیگرانش خوب است، کم هزینه ساخته شده، درگیر لوکیشن‌های داخلی بیش از حد نیست، قصه‌ای خوب را تعریف می‌کند و....

نشست خبری این فیلم نیز حاشیه پررنگی نداشت.

«من می‌ترسم» سومین فیلم با ریتمی تقریبا کند در فضایی خاکستری روایت می‌شود، قصه‌ای که دنیای همیشگی بهنام بهزادی را می‌توان در آن دید.

بازیگران این فیلم بازی‌های قابل قبولی را ارائه دادند و البته چهره جدید هم معرفی شده بود، کاری که برای کارگردانش در طول دوران فعالیت سینمایی اش همیشگی است.

ردپای ادمین‌های اینستاگرامی در جشنواره فجر/شهاب حسینی سکوتش را شکست

نشست پرسش و پاسخ این فیلم هم کم حاشیه به سرانجام رسید.

و اما «شین» که خارج از جشنواره به این رویداد آمد، اما بیش از دیگر فیلم ها خبر ساز شد.


بیشتر بخوانید:شهاب حسینی به حواشی اخیر پاسخ داد/ انتقاد تند به انصراف کیمیایی از جشنواره فجر + فیلم


این فیلم دعوا و دلخوری‌های قدیمی دو نفر و تبعات آن را نشان می‌دهد، اتفاقی که پیامدهای مردن یک دختر بچه را نشان می دهد. آدم‌های قصه پس از چند دهه در خانه‌ای قدیمی دور هم جمع می‌شوند و رمز بدبختی آنها گشوده می‌شود، بدبختی که تمام زندگی را تحت الشعاع قرار داده بود.

ردپای ادمین‌های اینستاگرامی در جشنواره فجر/شهاب حسینی سکوتش را شکست

داستان این فیلم که رگه‌های ترس هم در آن مشاهده می‌شود واقعی است و ما به ازای بیرونی دارد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم حاشیه‌های فراوانی به دنبال داشت و ماهیت اصلی برگزاری آن برای حرف های ناگفته شهاب حسینی بود.

در این نشست شهاب حسینی به تحریم جشنواره توسط مسعود کیمیایی، جریان حضور نداشتن طولانی مدت در جشنواره فیلم فجر،  اکران نشدن «آشغال‌های دوست داشتنی» با بازی بهزوز وثوقی، مهم نبودن جشنواره برای او، حضور ادمین‌های پیج اینستاگرامش در جمع اهالی رسانه، حمایت از معترضان اخیر، نقد به چرایی سقوط هواپیمای اوکراینی و... اشاره کرد.

این نشست حتی از نشست پرسش و پاسخ «خروج» نیز حاشیه‌های بیشتری داشت.

ردپای ادمین‌های اینستاگرامی در جشنواره فجر/شهاب حسینی سکوتش را شکست

حاشیه‌های دیگر هشتمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر،حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معصومه ابتکار در سینمای رسانه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
جشنواره فیلم بیگانه ازفجر هزینه وریخت وپاش آن از کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
سینمای ایران باستثای معدود افرادی مثل حاتمی کیا وشهاب حسینی .....بقیه سرباز هالیوود هستند جای تاسف است که وزیر ارشاد درمحفل این ایادی فکری هالیوود وغرب زده های بی هنر شرکت میکند توهین به مردم انقلابی میباشد.