روستای بُنِه گَز در شهرستان تنگستان به عنوان یکی از ۱۰ روستای برگزیده ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: در آیینی که با حضور مسئولان کشوری و اصحاب قلم و فرهنگ در تالار همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد روستای بُنِه گَز تنگستان استان بوشهر به عنوان یکی از ۱۰ روستای برگزیده ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور معرفی شد.

فاطمه کرمپور افزود: هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور برنامه‌های خود را به دبیرخانه جشنواره فرستاده بودند که در مرحله اول ۱۲۶ روستا و در مرحله دوم ۶۰ روستا و منطقه عشایری به انتخاب هیات داوران به مرحله نهایی راه یافتند.

او بیان کرد: بیش از صد روستا از استان بوشهر طرح‌های خود را برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه ششمین دوره از جشنواره فرستاده بودند.

کرمپور با اشاره به اینکه روستای بنه گز برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کرده بود، ادامه داد: کلثوم عالی پور به عنوان مسئول طرح و احمد جهان آرا دهیار روستا در طرح ارائه شده به دبیرخانه جشنواره مشارکت داشتند.

روستا‌های گورک سادات و بنه گز تنگستان، و روستای مِل گُل دشتی از استان بوشهر در مرحله نهایی ششمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب حضور داشتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.