آمارعمل سزارین در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کردستان از ۴۰ درصد در سال گذشته به ۳۰ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشستبا اصحاب رسانه گفت: هم‌اکنون کردستان در زمینه کاهش عمل سزارین جایگاه خوبی دارد، یکی از سیاست‌گذاری‌های دانشگاه افزایش آمار زایمان طبیعی و کاهش هرچه بیشتر آمار سزارین است.

رضاعی میزان مرگ و میر مادران باردار در ۱۰۰ هزار تولد زنده در سال گذشته در استان را ۱۰.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در کشور ۱۷.۷ درصد بوده است، ضمن اینکه در دی امسال میزان مرگ و میر مادران باردار در یک هزار تولد زنده در استان ۸.۸۳ درصد و در کشور ۸.۷۵ درصد بوده است.

او افزود: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ پروژه بهداشتی درمانی با صرف هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال در کردستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این پروژه‌ها عبارتند ازهشت خانه سلامت، ۲ پایگاه سلامت شهری، یک پایگاه ماموریت‌های جاده‌ای، یک مرکز مشاوره ازدواج، یک مرکز دیالیز در بیمارستان سروآباد و بخش انکولوژی بیمارستان توحید سنندج و یک پایگاه بهداشتی است.

این مقام مسئول تصریح کرد:همچنین تجهیز و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان بوعلی مریوان از دیگر پروژه‌های بهداشتی ودرمانی دهه فجر بود که بیشترین اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

رضاعی به سن امید به زندگی در میان مردان و زنان کردستانی اشاره کرد و در این باره توضیح داد: در سال ۹۵ امید به زندگی مردان در کردستان ۷۰.۶ درصد بوده این در حالی است که میانگین کشوری ۷۲.۵ درصد است، اما امید به زندگی زنان کردستانی ۷۴.۱ درصد است که میانگین کشوری ۷۵.۵ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.