مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال بیش از ۶۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به اجرای آبیاری تحت فشار خرده مالکی تجهیز شد.

ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد نیز از اجرای آبیاری تحت فشار خرده مالکی به تعداد ۲۵۰ طرح در سطح ۶۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی و با صرفه‌جویی ۲.۱ میلیون مترمکعب آب در سال بوده است.

او توسعه روش‌های نوین آبیاری را بهترین راهکار مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: همچنین پروژه آبیاری تحت فشار تجمیعی در روستا‌های دریاس و توت آغاج در سطح ۳۴۱ هکتار با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال و با صرفه‌جویی یک میلیون مترمکعب آب در سال اجرایی شده است.

ایمانیان با اشاره به پروژه‌های آبیاری تحت فشار تجمیعی در دست اجرا نیز بیان کرد: در این رابطه نیز ۶ طرح در سطح سه هزار و ۳۵۵ هکتار و با پیشرفت فیزیکی ۲۶ تا ۸۵ درصد در دست اجرا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی توسعه سامانه سیستم‌های نوین آبیاری را با رویکرد اولویت‌دار مخصوصا در آبیاری قطره‌ای و موضعی که راندمان بالاتری دارد، برنامه‌ریزی کرده و در حال انجام است.

او بیان کرد: با توجه به خشکی دریاچه ارومیه و لزوم احیای آن، استفاده درست از منابع آبی در بخش کشاورزی و شرب لازم و ضروری است و به همین منظور دولت با حمایت مالی بلاعوض از کشاورزان در تلاش برای گسترش روش‌های نوین آبیاری است.

ایمانیان تصریح کرد: امسال نیاز آبی و الگوی کشت طرح‌های آبیاری تحت فشار برآورد شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.