حاجی‌میرزایی، گفت: دستاوردهای پژوهش‌سراهای دانش آموزی نیازمند تجاری سازی در بازار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد. روح کار ما هدف‌های مشترکی را دنبال می‌کند و بابد ماموریت‌های مشترک را تمرین کنیم تا به اهداف بلند برسیم.

او ادامه داد: زمینه گسترده‌ای برای همکاری بین آموزش و پرورش و معاونت علمی وجود دارد و یکی از ساحت‌هایی که باید تسهیل کننده آن باشیم، علم و فناوری است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های تلاش‌های مشترک میان این معاونت و ما، تعاملات ضروری در حوزه علم و فناوری است تا وجه وجودی آن‌ها تقویت شود، گفت: بر کار آفرینی تاکید داریم و این موضوع مشترک میان ما و معاونت علمی و فناوری است.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: روح پرسش‌گری و پژوهش یکی از جنبه‌هایی است که در آموزش و پرورش ماموریت داریم تقویت کنیم و اکنون بیش از ۶۵۰ هزار پژوهش‌سرا داریم که البته نیازمند پشتیبانی هستیم. همچنین نتایج آن‌ها نیازمند تجاری سازی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اگر دانش‌آموزان ما، پژوهش‌هایی که به آن‌ها نیاز واقعی داریم، بشناسیم، می‌توانند توانمندی‌های خود را تقویت کنیم.


بیشتر بخوانید: حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات آزمایشگاهی مدارس


او با اشاره به اینکه جنبه دیگر کار ما شناسایی و هدایت استعدادهاست، گفت: افراد از بهره هوشی متفاوتی بهره‌مند هستند و هر یک علایق گوناگون دارند. یکی از ماموریت‌های ما این است که توانمندی و علایق دانش آموزان را شناسایی و زمینه را برای خدمات مورد نیاز آن‌ها فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جمعیت بزرگ با ۱۵ میلیون دانش آموز، ۱۱۰ هزار مدرسه و ۷۷۰ هزار معلم در تمام کشور وجود دارد و در واقع چتر آموزش و پرورش گسترش پیدا کرده است که فرصت مناسبی برای استارت آپ‌هاست تا زمینه همکاری فراهم شود.

حاجی‌میرزایی یادآوری کرد: به این همکاری و تفاهم خوشبین هستم و بیش از آنچه این همکاری، شکل‌گیری الگو‌های مشترک و ترکیب آن‌هاست که برای ما مهم است و باید به ماموریت‌های همدیگر کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.