ذوعلم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، محصول اجتهاد ژرف در عرصه جهانی است که به سرچشمه وحی الهی متصل است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در همایش یاوران گام دوم انقلاب که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: هر ایرانی دلسوز نسبت به جامعه و آینده ایران که به عزت و استقلال کشور می‌اندیشد خودش را زیر پرچم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی احساس می‌کند. فراتر از مرز‌های جغرافیایی، هر عضو امت اسلامی برای خروج از چنبره استثمار و سلطه زیر این پرچم است.

او ادامه داد: این بیانیه محصول اجتهاد ژرف در عرصه جهانی است که به سرچشمه وحی الهی متصل است و از وقایع عقل و تجربه بیش از ۱۴ قرن امت اسلامی نشات گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک مجتهد روز آمد برای نگارش بیانیه دوم انقلاب دست به قلم شدند و حال این بیانیه اندیشه های یک حکیم با اندیشه های ناب اسلام است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اظهار کرد: در تاریخ اسلام همواره شاهد بودیم که یک فقیه، چالش‌های زمانه خود را شناخته است و در عصر حاضر هم امام خمینی (ره) این نقش را ایفا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم به انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: همه مردم یکصدا و یکپارچه پشت سر امام خمینی ره قرار گرفتند آن هم در شرایطی که هیچ پشتوانه دیگری نبود.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی حالا نه تنها فروغ خود را از دست نداده است بلکه به یک جبهه جهانی اسلام تبدیل شده است؛ اکنون باید با پشتوانه امت اسلامی زمینه استقرار نظام عدل جهانی مهدی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: در مسیر جامعه پردازی و حرکت علمی علوم انسانی بابد توجه بیشتری داشته باشیم تا حرکت در مسیر تمدن سازی باشد.

بیانیه گام دوم  براساس علم و پژوهش است

در ادامه حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: توضیح های بیانیه گام دوم در جامعه آموزش و پرورش و دانشگاهی هشدار دهنده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: با مدارسی که دانش آموز بیشتر در آن تحت فشار است حتی در زنگ ورزش آیا می توان عقلانیت نقاد و پرسشگر بیرون بیاوریم؟

سلیمی بیان کرد: هر آنچه در بیانیه گام دوم آمده است براساس علم و پژوهش است و باید ببینیم چطور از اقتصاد نفتی می‌توانیم رها شویم.

او ادامه داد: در این شرایط می توانیم منویات گام دوم را محقق کنیم؛ چراکه مهم ترین موضوع در بند سوم بیانیه اقتصاد دانش بنیان است و مهم ترین مانع وجود شرایط بروکراتیک است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: دانش آموزانی که در دانشگاه تحویل می‌گیریم ۲-۳ سال زمان می‌برد تا به آنها متوجه شوند که ایده هایشان می تواند منجر به فعالیت دانش بنیان شود و  همانطور که در بیانیه گام دوم آماده است به انسان خلاق، پرنشاط آزاد اندیش  احتیاج داریم.

مبارزه با فساد تنها با برگزاری دادگاه  حل نمی‌شود

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درباره مبارزه با فساد گفت: این امر صرفا با برگزاری دادگاه قابل حل نیست و نیاز به اصلاح ساختاری دارد، مثلا مبارزه با پولشویی تا زمانی که ساختار بانکی اصلاح نشود، محقق نخواهد شد.

او ادامه داد: در آموزش و پرورش و دانشگاه ها خود را به یک فرم محدود کردیم و شکل گیری سبک زندگی جدید را به شبکه های اجتماعی واگذار کردیم، در واقع شیک زندگی در لابه های زیرین شبکه های اجتماعی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با اشاره به انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: همه مردم یک صدا و یکپارچه پشت سر امام خمینی(ره ) قرار گرفتند آن هم در شرایطی که هیچ پشتوانه دیگری نبود.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی حالا نه تنها فروغ خود را از دست نداده است بلکه به یک جبهه جهانی اسلام تبدیل شده است؛ اکنون باید با پشتوانه امت اسلامی زمینه استقرار نظام عدل جهانی مهدی فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم تاکید کرد: در مسیر جامعه پردازی و حرکت علمی علوم انسانی باید توجه بیشتری داشته باشیم تا حرکت در مسیر تمدن سازی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار