مدیر جهاد کشاورزی دزفول ار افتتاح ۷ طرح گلخانه‌ای در این شهرستان با حضور استاندار خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی مدیر جهاد کشاورزی دزفول در آیین بهره برداری از ۷ طرح گلخانه‌ای در این شهرستان گفت: ۱۵۱ میلیارد ریال شامل؛ ۸۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آورده شخصی و ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای ساخت این گلخانه‌ها هزینه شده است.

او اشتغالزایی این طرح‌ها را ۲۵ نفر اعلام کرد و بیان داشت: مساحت این گلخانه‌ها در مجموع ۲۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع و نوع کشت آن‌ها هیدروپونیک، خاکی و نهال گلدانی است.

زارعی تصریح کرد: این طرح‌های گلخانه‌ای شامل؛ تولید سبزی و صیفی، تولید نشا، توت فرنگی، نهال، فلفل دلمه و خیار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول این شهرستان را قطب کشاورزی خوزستان دانست و ادامه داد: دزفول رتبه نخست تولید گل مریم و دوم تولید رز را در سطح کشور دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز نهضت احداث و توسعه گلخانه‌های مدرن از ۳ سال قبل در دزفول تصریح کرد: تا چند سال قبل حتی یک مترمربع گلخانه مدرن در دزفول وجود نداشت، ولی اکنون بیش از ۴۰ گلخانه در این شهرستان وجود دارد.

احمد زارعی مصرف بهینه آب و نهاده‌ها و تولید ۱۰ برابری را از مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد و اذعان داشت: نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به گلخانه‌های شهرستان دزفول تزریق شده و تعداد زیادی نیز در حال ساخت است.

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی سه طرح شرکت برق منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های سفر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به شهرستان دزفول بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.