با توجه به نزدیکی به ایام عید گمانه زنی ها در خصوص گران شدن قیمت شکر در بازار وجود دارد.

آیا شکر گران می شود؟به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و افزایش خرید شکر در بازار گمانه زنی ها در خصوص گران شدن قیمت شکر در بازار وجود دارد.

جویبان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان خراسان جنوبی در زمینه  توزیع و قیمت شکر  در بازار گفت: از ابتدای سال حدود ۷ هزار و ۳۰۰ تن شکر در قالب شکر بسته بندی و شکر فله در سطح استان توزیع شده است.

او افزود: نزدیک به هزار تن از این محموله در ۱۰ روز گذشته درسطح استان بین صنوف تولیدی و اتحادیه خواربار توزیع شده است.

جویبان با اشاره به اینکه سهمیه جدید برای ایام پایانی سال جهت مصرف عموم و همچنین صنف قنادی و شیرینی پز  ۳۰۰۰ تن است، عنوان کرد: قیمت شکر تغییر نکرده و در مبادی تامین ۴۰۵۰ تومان و در سطح خرده فروشی۴۷۰۰ تومان به صورت فله می‌باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان گفت: از بابت تامین و توزیع شکر نگرانی نخواهیم داشت و بازار آرامی را برای پایان سال داشته باشیم.

او با تاکید به اینکه قیمت مصرف کننده شکر به صورت فله ۴۷۰۰ تومان است افزود: اگر با قیمت بالاتر از این در سطح بازار عرضه شود مصداق تخلف گرانفروشی است و مردم از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

جویبان ادامه داد: تامین و عرضه شکر در امسال هیچگونه تغییری نخواهد کرد و اگر قرار بر تغییر باشد از خرداد و تیر ماه سال آینده و به صورت سراسری خواهد بود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بیان کرد: اگر کمبودی باشد احتمال ما بر این است که مغازه‌ای به خاطر سوء استفاده و احتکار انجام داده است.

اوبا بیان اینکه لیست افرادی که در ۱۰ روز گذشته شکر تحویل گرفته اند در اختیارهمکاران بازرسی قرار دارد تا اگر تخلفی صورت گیرد برخورد قانونی انجام شود, اظهار کرد: کل شکری که در بازار توزیع می شود واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومان است و شکری تحت عنوان شکر یارانه‌ای و شکر آزاد نداریم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۰۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
شکر ۶ هزارم پیدا نمیشود