معاون وزیر راه و شهرسازی؛

رئیس جمهور برای بهره برداری آزمایشی ما را غافل گیر کرد/ نرخ عوارض در زمان بهره برداری شناور است

خادمی گفت: رئیس جمهور برای بهره برداری آزمایش از قطعه اول ما را غافل گیر کرد، اما توانستیم آزمایشی افتتاح را انجام دهیم.

رئیس جمهور برای بهره برداری آزمایشی مار را غافل گیر کرد/ نرخ عوارض در زمان بهره برداری شناور استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون بنیاد مستضعفان قطعه اول آزادراه تهران شمال بازگشایی شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این آزادراه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز به دستور رئیس جمهور عبور آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران-شمال آغاز شد، گفت: سعی می‌کنیم امروز و فردا از ساعت ۱۲ تا ۱۴ بعد از ظهر عبور آزمایشی از این آزادراه را برای خودرو‌ها ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بعد از عبور آزمایشی این آزادراه برای بررسی‌های بیشتر و ارزیابی‌های نهایی بسته می‌شود و در اوایل اسفند با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی به بهره برداری می‌رسد.

خادمی با اشاره به اینکه این آزادراه بزرگترین پروژه ملی کشور به شمار می‌رود، گفت: اقدامات و کار‌های مهندسی در این آزادراه به صورت کامل انجام شده و تمامی این ۳۲ کیلومتر توسط مهندسان و متخصصان ایرانی انجام شده است.

او گفت: برای انجام پروژه‌های راهسازی این آزادراه از بزرگترین متخصصان و مهندسان کشور استفاده شده و تمامی سازه‌های آن از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته رئیس جمهور ما را غافل گیر کردند، گفت: قرار بود بهره برداری آزمایشی از این پروژه روز شنبه باشد اما در مراسم روز گذشته و در مراسم ۲۲ بهمن رئیس جمهور دستور داد که امروز به بهره برداری برسد بنابر این بلافاصله از بعد از ظهر روز گذشته شرکت ساخت بنیاد مستضعفان و شرکت آزادراه تهران شمال تمامی اقدامات لازم را برای بازگشایی این پروژه انجام دادند و به صورت تمام وقت کار‌های آماده سازی و برف روبی آن را انجام دادند.

خادمی افزود: علی رغم آنکه روز گذشته هوا به شدت سرد بود، اما تمامی اقدامات لازم برای افتتاح آن انجام شد.

او گفت: هم اکنون کل این مسیر برای بهره برداری و عبور خودرو‌ها آماده است و همانطور که مشاهده می‌کنید خودرو‌ها از این قطعه به صورت کامل عبور می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: کل هزینه‌هایی که در این قطعه انجام شده از سال ۹۳، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که با نرخ امروز قیمت آن به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی تاکید کرد: دریافت عوارض از این آزادراه الکترونیکی است و در دوره آزمایشی هیچ عوارضی دریافت نمی‌شود و در زمان بهره برداری رسمی هم دریافت عوارض به صورت شناور خواهد بود.

او ادامه داد: هنوز به جمع بندی نهایی برای دریافت نرخ عوارض نرسیده ایم و رایزنی‌ها برای تعیین نرخ آن ادامه دارد.  این آزادراه ۶۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند و حدود یک‌ ساعت و نیم در زمان سیر صرفه جویی می‌شود.

گفتنی است از ساعت‌های ابتدای صبح صف‌های طولانی برای عبور از این قطعه تشکیل شده بود و در ساعت ۱۲ به صورت رسمی بهره برداری آزمایشی از آن انجام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
راه تهران شمال برای پولدارها ست تا بروند شمال خوش بگذرانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
رئیس جمهور کارهای غافلگیر کننده زیاد انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
هنوز دو قطعه اش مانده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
همه کاراشون غافلگیری عین افزایش بنزین و افزایش قیمت ماشین البته اینها قبول ندارن که افزایشی صورت گرفته
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
خوشحالیم که بالاخره این طرح به بهره برداری رسید
آخرین اخبار