مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تا کنون تعداد سه هزار و ۱۲۶ نازل عرضه سوخت مایع بنزین و گازوئیل در استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل امروز در بازدید از جایگاه‌های سوخت شهرستان اردبیل با اعلام اینکه جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، گازوئیل و نفت سفید در استان زیر ذره بین اداره استاندارد قرار دارند، گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران تمام نازل‌های سوخت مایع در طول سال و هر سه ماه یک بار به صورت دوره‌ای مورد آزمون صحت عملکرد قرار می‌گیرند تا از هر گونه تخلف و ضرر و زیان از نظر کم فروشی برای مصرف کننده جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه ۷۲ جایگاه توزیع سوخت مایع در استان فعال است، افزود: در راستای اجرای وظایف قانونی استاندارد در خصوص آزمون صحت عملکرد ادواری نازل‌های عرضه سوخت مایع از ابتدای سال تا کنون تعداد سه هزار و ۱۲۶ نازل عرضه سوخت مایع بنزین و گازوئیل در استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است.

 مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: هیچ گونه تخلفی در آزمون این تعداد نازل سوخت مایع مشاهده نشده است و نسبت به برنامه مصوب سازمان ملی استاندارد ایران ۱۹۵ درصد تحقق را شاهد بودیم.

علایی گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز این اداره کل در راستای اجرای وظایف نظارتی خود و همچنین صیانت از حقوق مصرف کنندگان طرح تشدید نظارت بر نازل‌های عرضه سوخت مایع استان را در برنامه خود قرار داده و در همین راستا اکیپ‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و آزمایشگاه همکار تأئید صلاحیت شده انجام داده است.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷ اکیپ مشترک بازرسی انجام و از ۴۱ نازل عرضه سوخت مایع به صورت تصادفی آزمون به عمل آمده و هیچ گونه تخلفی مشاهده نشده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.