طبق اعلام فدراسیون جهانی فوتبال، کشور‌های صاحب نام این رشته ورزشی در اروپا بیشترین پول را در فصل نقل و انتقالات زمستانی جهان پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) روز چهارشنبه اعلام کرد باشگاه‌های پنج عضو برتر اتحادیه اروپا یعنی انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و فرانسه  ۷۱/۸ درصد از مجموع هزینه‌های جهانی را در طول پنجره نقل و انتقالات ژانویه سال ۲۰۲۰ پرداخت کرده اند.

ماه گذشته ۱۷۰ کشور جهان در پنجره نقل و انتقالات فعال بودند و در مجموع ۴۱۰۸ انتقال بین المللی انجام شده است.

اگرچه باشگاه‌های "پنج کشور بزرگ" تنها ۱۴/۱ درصد از کل نقل و انتقالات را به خود اختصاص دادند، اما هزینه‌های مبادله شده معادل ۷۱/۸ درصد کل هزینه‌های جهانی بود.

باشگاه‌های انگلیس ۲۹۸/۲ میلیون دلار برای نقل و انتقالات هزینه کردند که بالاترین رقم در جهان بود. پس ازآن‌ها باشگاه‌های آلمان (۲۰۶/۱ میلیون دلار) و ایتالیا (۱۲۶/۷ میلیون دلار) بیشترین هزینه را داشتند. در این بین لیگ‌های برتر ۹۳/۱درصد از هزینه‌های انتقال‌های بین المللی را به خود اختصاص دادند.

برخی از نقل و انتقالات برجسته عبارت بود از انتقال برونو فرناندز از اسپورتینگ لیسبون به منچستریونایتد با مبلغ اولیه ۵۵ میلیون یورو (۶۰/۱ میلیون دلار) در حالی که بوروسیا دورتموند ارلینگ هالند مهاجم جوان را از ردبول سالزبورگ جذب کرد.

به طور کلی، باشگاه‌های ۵ کشور بزرگ در ماه ژانویه ۸۲۴/۶ میلیون دلار هزینه کردند  که بعد از ۱/۱ میلیارد دلار هزینه شده در پنجره ژانویه ۲۰۱۸ در رتبه دوم، بیشترین هزینه‌های انجام شده در نقل و انتقالات زمستانی قرار دارد.

امیلیو گارسیا، رئیس ارشد بخش حقوقی فیفا در بیانیه‌ای گفت: به نظر می‌رسد هزینه‌های باشگاه‌های لیگ‌های پنج کشور بزرگ همچنان به مسیر رشد سال‌های گذشته ادامه می‌دهد و نقش اصلی را در بازار نقل و انتقالات جهانی ایفا می‌کند.  وظیفه فیفا است که نظارت دقیقی در مورد این فعالیت‌ها داشته باشد و آن‌ها را گزارش کند، تا شفافیت بیشتری در سیستم انتقالات فراهم سازد.


بیشتر بخوانید: سورپرایز مسی برای هواداران بارسلونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار