براری گفت: تلاش‌های علمی باید به سمت حل چالش‌ها و توسعه کشور پیش برود.

تلاش‌های علمی باید به سمت حل چالش‌ها و توسعه کشور پیش برودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی کشور گفت: ایران در دانش و فناوری جدید از جایگاه ممتازی برخوردار است و تلاش‌های علمی باید به سمت حل چالش‌ها و توسعه کشور پیش بروددر گام اول توانسته ایم از نظر رشد علمی، جزء سرآمد‌های دنیا باشیم که باید از این علم برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم.

او افزود: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم برای گذر از دانش سنتی به دانش جدید را فراهم کنیم و در این زمینه دولت‌ها نقش بسترساز دارند.

براری ادامه داد: در نقشه جامع علمی کشور، جایگاه ممتازی را برای حوزه‌ی هوافضا در نظر گرفته ایم و آمادگی داریم اینگونه نشست‌ها را با هدف بسترسازی و هدایت نخبگان علمی کشور برگزار کنیم.

رئیس سازمان فضایی کشور در کنفرانس ملی هوانوردی عمومی اظهار کرد: تعامل با جامعه برای کاربردی کردن صنعت فضایی و تلاش برای همکاری و ورود بخش خصوصی در این حوزه را از سیاست‌های اولویت دار در عرصه فضایی کشور عنوان کرد.

او گفت: یکی از اقتصاد‌های پیشروی دنیا، اقتصاد دیجیتال است و اگر به این حوزه ورود پیدا نکنیم در آینده نزدیک شبکه ارتباطات مان وابسته خواهد شد.

براری همچنین با اشاره به آسمان پاک کویر، از آمادگی برای ایجاد پارک گردشگری فضایی در شهرستان فردوس خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: تنها باند امداد و نجات استان در فردوس قرار دارد که در سال ۹۸ اعتبار ویژه‌ای برای تکمیل یکی از مراحل باند اختصاص یافت.

عابدی افزود: استان خراسان‌جنوبی قریب به ۲۰ سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و علم نو در ارتباط با کشت و کار‌های مرتبط با کم آبی و سایر موضوعات کشاورزی، مطمئنا برای ما قابل اهمیت خواهد بود.

او ، ایجاد گردشگری فضاپایه و پارک‌های فناوری فضاپایه را از جمله مطالبات فرزندان خراسان جنوبی عنوان کرد.

دومین کنفرانس ملی هوانوردی عمومی و اولین همایش انرژی‌های خورشیدی از دیروز در فردوس خراسان جنوبی آغاز شده که ۲۵ مقاله پذیرفته شده در آن، به مدت دو روز ارائه می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.