کارشناس انرژی در خوزستان گفت: اصلاح قیمت بنزین سبب شد مصرف روزانه گاز CNG در این استان به ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

مرتضی بلک کارشناس انرژی در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: گاز یکی از سوخت‌های پاک به شمار می‌رود که استفاده از آن به کاهش آلاینده ها، آلودگی هوا و پیامد‌های ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی می‌شود.

او با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ داشتن ذخایر گاز طبیعی، رتبه اول در جهان را دارد، افزود: اصلاح قیمت بنزین در آبان ماه امسال، سبب استقبال شهروندان خوزستانی از مصرف گاز CNG شد، بطوری که در این استان به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش نشان می‌دهد.

بلک تعداد جایگاه‌های عرضه گاز CNG در استان خوزستان را ۷۷ جایگاه عنوان و اظهار کرد: این تعداد جایگاه، با ظرفیت اسمی ۸۰ هزار مترمکعب بر ساعت درحال ارائه خدمات به متقاضیان هستند، ضمن اینکه این جایگاه‌ها قابلیت افزایش ظرفیت تا ۴۰ درصد را دارند.

به گفته کارشناس انرژی در استان خوزستان، ظرفیت مصرف گاز تا ۸۰ میلیون متر مکعب در استان وجود دارد که باتوجه به ظرفیت مذکور و کنونی ۲۵ میلیون متر مکعب، فاصله زیادی تا رسیدن به این ظرفیت وجود دارد.

همزمان با اصلا قیمت بنزین در کشور، مصرف گاز CNG افزایش و مصرف بنزین کاهش چشمگیری یافت که این امر می‌تواند به بهبود کیفیت هوا و کاهش آلاینده‌ها کمک کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.