وی تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری را ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : مطابق برنامه هدفگذاری گردیده ماهانه بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردد و تا پایان سال به رکورد ۱۳۵ هزار میلیارد ریال برسیم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهد شد.
وی بیان کرد: تسهیلات ماهیانه پرداختی امسال بالغ بر ده هزار میلیارد ریال است، که در سال ۹۴ این عدد سه هزار میلیارد ریال رسید.
رییس هیاتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این بانک مطابق سهمیه مکلف به پرداخت ۲۴۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصاد روستایی بوده است و با عملکرد متوازن و جامع در سراسر کشور تا کنون ۲۰۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده و با توجه به اینکه پروندههایی در مرحله انعقاد قرارداد و یا تکمیل پرونده میباشند، به زودی کل سهمیه ابلاغی محقق می شود.
مهدیان به قراردادهای تفاهم و همکاری بانک با دستگاههای اجرایی جهت پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت: تفاهمنامههای مهمی با وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی منعقد گردیده که مجموعا ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مهدیان حجم قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی را سه هزار میلیارد ریال عنوان نمود که با توجه به اینکه تاکنون امور هماهنگی و معرفینامهها در حال پیگیری بوده، ده درصد سهمیه پرداخت شده و در ماههای آتی با شتاب بیشتر قابل پرداخت خواهد بود.
رییس هیاتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان را مهم برشمرد و گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به بخشهای تولیدی پرداخت شده است.
مهدیان سطح کیفی خدمات بانک از بعد فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک را ممتاز بر شمرد و افزود: هدفگذاری بانک توسعه تعاون بر انجام عملیات بانکی مطابق با جدیدترین فناوریها و پیشرفتهترین تجهیزات بوده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون مشتریان و جامعه هدف این بانک را خوشحساب دانست و گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال میباشد و مجموع مطالبات غیرجاری و معوق کمتر از ۹ هزار میلیارد ریال است، و بر این اساس npl بانک ۶/۵ درصد میباشد، که در مقایسه با نظام بانکی بسیار کمتر است، که نشاندهنده تعامل صحیح با مشتریان و رعایت اصول مشتریمداری و شناخت صحیح از مشتریان است.
مهدیان بیان کرد: همزمان با تحولات و پیشرفتهای کسب و کار و لزوم تدوین مدل کسب و کار جدید در بانک، اقدامات و تمهیدات گستردهای با همکاری معاونت امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی اتخاذ شده است و در اولین مرحله پیادهسازی نقشه راه بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون در حال انجام است.
مهدیان گفت: در دو دهه گذشته تعداد شعب و نیروی انسانی در موفقیت بانکها تاثیرگذار بوده است، و در حال حاضر پیشرفتهای حوزه دیجیتال، راهبرد صحیح در تعامل با مشتریان و قرار گرفتن در مسیر صحیح کسب و کارها را از مهمترین راهبردهای بانکداری دانست.
وی در خصوص اشتغال روستایی و عشایری ادامه داد: این بحث از سال 1396 شروع شده است که4 بانک عامل از جمله صندوق کارآفرینی امید,بانک توسعه تعاون, پست بانک و بانک کشاورزی است.