حکیم زاده با تاکید بر حذف پیک نوروزی گفت: به هیچ وجه پیک نوروزی نداریم و با توجه به دستاوردهای خوبی که در کتابخوانی و نوشتن داستان در سال گذشته داشتیم؛ این روال همچنان برقرار است.
معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد: ممنوعیت ورود کتاب های کمک درسی همچنان برقرار است؛ این برنامه ای بود که وزیر هم مجدد آن را تاکید کرد.
او اظهار کرد: همچنان بر ممنوعیت برگزاری مسابقات علمی مانند لیگ پایا، مسابقات کانگورو، چرتکه و محاسبات ذهنی و مواردی از این دست تاکید داریم.
معاون آموزش ابتدایی تصریح کرد: به عنوان معاون آموزش ابتدایی با پدیده ای به نام homeschooling کاملا مخالف هستم چراکه مدرسه صرفا محلی برای آموزش نیست و فرصت دوستیابی و تعامل هم در مدارس داریم بنابراین از خانواده ها خواهش میکنیم که مراقب این دعوتها باشند.
او ادامه داد: با دستور وزیر آموزش و پرورش و حضور میدانی در سیستان و بلوچستان مصوب شد تا همه دانش آموزان عشایری تحت پوشش باشند و به این ترتیب ۱۸ هزار دانش آموز عشایری تحت پوشش قرار گرفتند. علاوه بر آن برای اولین بار مجمع فرهنگی خیرین عشایر در اردبیل کلید زدیم و به این ترتیب ۴۶ درصد دانش آموزان عشایری به مدارس برگشتند.
حکیم زاده اضافه کرد: اکنون ۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۳۵ نفر در دوره ابتدایی تحصیل میکنند که نسبت به قبل، افزایش ۲/۵۷ درصدی داریم.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به آمار دانش آموزان اتباع خارجی گفت: کل دانش آموزان اتباع ۳۴۵ هزار و ۴۵ نفر است که ۰/۱۱ افزایش نسبت به سال قبل داشته است .
حکیم زاده گفت: کلاسهای دوره دبستان رشد ۳/۲ درصدی داشته است و امسال ۳۵۲ هزار و ۹۴۸ کلاس در دوره دبستان داریم. تعداد کل معلمان ابتدایی ۲۳۹ هزار و ۷۰۵ معلم است که نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.
بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف کار نوروزی امسال دانش آموزان
او تصریح کرد: خوشبختانه کودکان بازماندگان تحصیل نسبت به سال قبل کاهش یافته و توانستیم در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حدود ۳۶ هزار و ۴۴۴ کودک بازمانده از تحصیل را در مدارس جذب کنیم که نسبت به قبل رشد داشته است. تعداد کل نوآموزان یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۳۱ نفر و تعداد کلاس ها ۷۰ هزار و ۹۶۴ هزار است.
حکیم زاده با اشاره ردیف مستقل بودجه عشایری گفت: در این مورد پیگیری های لازم از سوی دولت هم پیگیری میشود و امیدواریم در کمیسون تلفیق به نتیجه برسد.
معاون آموزش ابتدایی درباره انسداد مبادی بیسوادی به هیچ وجه بر مناطق روستایی متمرکز نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات در این زمینه مهاجرت هایی است که در این مناطق داشتيم برای مثال در حاشیه تهران، افزایش ۷۰ هزار نفری در بازماندگان از تحصیل داشتیم.
حکیم زاده درباره تفاوت آمار بازماندگان از تحصیل میان مرکز پزوهش های مجلس و آموزش و پرورش بیان کرد: آمار ما براساس تعداد موالیدی است از طریق همکاری با ثبت احوال داریم، اما معلوم نیست مرکز پژوهش ها این آمار را چگونه تهیه کرده است.
او ادامه داد: براساس اطلاعات میدانی که سال گذشته از بیش از ۳۰ هزار کودک جمع آوری کردیم نشان می دهد که ۳ درصد کودکان به دلیل عدم دسترسی به مدرسه، بازمانده از تحصیل هستند و برخی به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در این مورد دخیل بوده است.
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به موضوع کودکان کار ضمن تشکر از همراهی سمن ها گفت: اعلام آمادگی کردیم تا همکاری بیشتری با سمن ها داشته باشیم و اگر هم افزایی داشته باشیم نتایج بهتری خواهد داشت.
حکیم زاده گفت: دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما به دلیل اهمیت در مناطق دو زبانه و محروم از سوی دولت اعتباری به آن اختصاص داده شده است اما مشکلی بابت مدیریت یکپارچه برای آن داریم البته براساس قانون مصوب مجلس همه پیش دبستانی ها الزام به اخذ مجوز از سوی آموزش و پرورش هستند. به دنبال تصدیگری نیستیم و از همکاری بهزیستی استقبال میکنیم بر همین اساس در جلساتی با کمیسیون آموزش و بهزیستی تفاهم نامه ای داریم که بر برنامه ها و محتوا نظارت داشته باشیم.
معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: برنامه مشترکی با بهزیستی و وزارت بهداشت و قوه قضائیه پیگیری میکنیم و کارگروه مشترکی تشکیل دادیم و بر سندی با محوریت تربیت و تعالی کار میکنیم. سندی یکپارچه که تعریف ما از تربیت را مورد توجه قرار می دهد.
او درباره کمبود معلم در مدارس ابتدایی گفت: هفته گذشته جلسه ای با سازمان امور اداری و استخدامی داشتیم تا وضعیت نیروی انسانی را مشخص کنیم. در این جلسه اعلام کردیم براساس ۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش میانگین کل برای محاسبه تعداد معلمان تعبیر درستی نیست و باید نسبت کلاس درس به معلم را بگیریم. ستاد ساماندهی منابع انسانی را آقای وزیر تشکیل دادند و طی جلسه با وزیر، مبنای محاسبه تراکم دوره ابتدایی کلاس درس به معلم در نظر گرفته شد.
حکیم زاده بیان کرد: اگر این موضوع مورد توافق سازمان اداری و استخدامی قرار بگیرد، مشکل تراکم را در مدارس بر طرف میکنیم اگر تراکم از حدی بالاتر رود این موضوع بر کیفیت آموزش همه دانش آموزان تاثیرگذار خواهد بود.
او گفت: در طرح رتبه بندی برای معلمان پیگیری کردیم تا امتیازاتی را برای معلمان در نظر بگیرند و کارگروهی برای اجرای طرح رتبه بندی داریم که معاونت ابتدایی هم در آن عضو است و شرایط معلمان را پیگیری میکنیم.
معاون آموزش ابتدایی درباره تکالیف مهارت محور گفت: تکالیف مهارت محور به این دلیل بود که کودکان ارتباط بهتری با خانواده ها داشته باشند البته خانواده شرکای ما در تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام/
عين اين ميمونه كه آدم از اداره بياد خونه بعد ببينه تو خونه هم بايد بازم كاراي اداره رو بكنه
با اين وضع اسفناك تازه توقع دارن جايزه نوبلم بگيرن