پویش مردمی اهدای کتاب، اهدای آگاهی از فردا همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز می‌شود.

آغاز پویش ملی اهدای کتاب، اهدای آگاهی در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پریسا کرمی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان امروز گفت: پویش مردمی اهدای کتاب، اهدای آگاهی از فردا همزمان با سراسر کشور در ۱۰۰ کتابخانه عمومی استان آغاز می‌شود.

او، با دعوت از مردم برای پیوستن به این پویش، افزود: مردم گیلان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم، ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

کرمی، همچنین به نیاز کتابخانه‌های عمومی استان به منابع و کتاب‌های مختلف نیز اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای سند توسعه کتابخانه‌ها در افق ۱۴۰۴ که شامل توسعه کتابخانه‌های عمومی، احداث کتابخانه در مناطق بدون کتابخانه و نیز بروز رسانی کتاب‌های کتابخانه‌های استان می‌شود ما همواره نیازمند روز آمد سازی منابع و کتاب‌ها در کتابخانه‌ها هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون ۵۸ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های گیلان موجود است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.