حجت از مشخص کردن خیابان‌های مستقل برای دوچرخه سواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در یازدهمین نشست پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تهران در زمینه حمل و نقل پاک اولویت بالایی را برای برنامه‌های خود در نظر گرفته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از این اولویت‌ها دوچرخه سواری است، افزود: متاسفانه در تهران دوچرخه سواری نابود شده بود و تلاش بر این است که دوچرخه سواران مجددا به تهران باز گردند.

او ادامه داد: دوچرخه سواران در گذشته نیز در تهران بودند، اما به تدریج دوچرخه‌ها جای خود را به خودرو‌ها دادند و این موضوع باعث شد که دوچرخه‌ای در تهران نباشد. اما در سال‌های اخیر که شهرداری سیاست حمایت از دوچرخه را مطرح کرده، در چند مسیر کار کردیم .

حجت بیان کرد: یکی از این مسیر‌ها موضوع دوچرخه سواری اشتراکی است و در حال حاضر یک شرکت در تهران، در حال ارائه سرویس دوچرخه‌های اشتراکی است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حسن دوچرخه اشتراکی بر این است که استفاده کننده از هر نقطه‌ای که بخواهد دوچرخه را بر می‌دارد و در نقطه‌ای دیگر آن را رها می کند، گفت: برای ایمنی دوچرخه‌ها سعی کردیم  تعدادی از خیابان‌های اصلی و راه‌های مستقلی را در نظر بگیریم.

او افزود: در خیابان کریم خان زند ، آیت اله طالقانی و بخشی از خیابان کارگر شمالی مسیر‌های ویژه‌ای را برای دوچرخه سواران در نظر گرفته‌ایم.

حجت با بیان اینکه سعی داریم مسیر دوچرخه و مسیر پیاده یکپارچه باشد، گفت: دوچرخه را به عنوان سواره حساب نکردیم، چراکه تردد آن در بین خودرو‌ها خطرناک است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح گسترش مسیر‌های دوچرخه سواری را در نظر داریم و  در حال حاضر در حال بازسازی مسیر‌هایی هستیم، که دور آزمایشی‌شان را با موفقیت طی کرده‌اند.

او بیان کرد:برای عابرین و افرادی که در تردد مشکل دارند و نیازمند مسیر هموار هستند پیاده راه هایی را طراحی کنیم .

حجت بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته ساختمان‌ها هر طوری که می خواستند پیاده راه‌های مقابل ساختمان خود را طراحی می کردند و امکان داشت با پیاده راه ساختمان کناری همسطح نباشد.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در نظر داریم که کف ساختمان های جدید الاحداث را طراحی کنیم تا طراحان ساختمان موظف باشند پیاده راه را همتراز با خیابان و با همان شیب طراحی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار