بر اساس گزارش‌ها، «کمیته اقدام سیاسی» تاکنون بیش از ۱/۴ میلیون دلار علیه نامزد یهودی انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هزینه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک گروه آمریکایی حامی رژیم صهیونیستی، بیش از یک میلیون دلار برای جلوگیری از پیروزی برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هزینه کرده است.

یک گروه ناظر بر انتخابات آمریکا در گزارشی اعلام کرد کمیته اقدام سیاسی (PAC) که حامی رژیم صهیونیستی است، بیش از یک میلیون دلار صرف تبلیغات کرده است تا مانع انتخاب سناتور برنی سندرز به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری شود.

مرکز سیاست‌های پاسخگو روز جمعه با اشاره به پرونده‌های کمیسیون انتخابات فدرال گفت: «این مبارزه انتخاباتی علیه سندرز با اقدام گروه میانه‌رو حامی اسرائیل به نام اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل (DMFI) در کمیته اقدام سیاسی آغاز شد که بیش از ۱/۴ میلیون دلار علیه سندرز هزینه کرد. این گروه بیش از ۸۰۰ هزار دلار برای تبلیغات علیه این نامزد پیشرو در ایالت آیووا و ۶۰۰ هزار دلار نیز در ایالت نوادا هزینه کرده است.»

اوایل این ماه پایگاه اینترنتی اینترسپت (the Intercept) گزارش داد کمیته اقدام سیاسی رابطه نزدیکی با کمیته امور عمومی آمریکا-اسرائیل (ایپک) دارد.

گرچه سندرز خود یهودی است، یکی از معدود نامزد‌ها در هر دو حزب است که از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین انتقاد می‌کند. 

نامزد‌های دموکرات روز شنبه در کمیته‌های حزبی خود در نوادا رقابت خواهند کرد.

سندرز و پیتر بوتجج، شهردار سابق ایندیانا، در صدر قرار دارند و سناتور الیزابت وارن، جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابقف و سناتور امی کلوبوچار پس از آن‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار