شرکت ملی پست ایران به عنوان نهاد خدمات رسان که محل مراجعه مردم است، اقدامات پیشگیرانه خود برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروسبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان، ایران نیز از جمله کشور‌هایی بود که چهار روز پیش با فوت دو نفر در قم و تایید شدن نتایج آزمایش هایشان مبنی بر فوت بر اثرابتلا به ویروس کرونا، مسئولان کشور برای جلوگیری از شیوع بیش از حد این ویروس و تلفات زیاد اقدامات خود را آغاز کردند.

مدارس و دانشگاه‌های استان‌های آلوده کشور تعطیل شده و توصیه‌های پیشگیرانه به مردم به صورت متداوم انجام شده و پرواز‌ها و سفر‌های خارجی از مرز‌های کشور نیز محدود شده است.

در این میان ادارات خدمات رسانی که به نحوی با مردم درگیر هستند و امکان تعطیلی آن‌ها نیز وجود ندارد تمهیداتی را برای جلوگیری از ابتلای کارمندان و شیوع بیشتر این ویروس در بین مردم اندیشیده اند.

شرکت ملی پست نیز از جمله نهاد‌های خدمات رسانی است که با سه طیف کارمندان باجه قبول، نامه رسان‌ها و مشتریان مواجه بوده و ملزم به انجام اقدامات لازم برای حفظ سلامت این سه گروه است. به علاوه، درصورت آلوده بودن مرسوله‌ای و ارسال آن به مقصد، امکان انتقال این بیماری از شهری به شهر دیگر در کشور وجود دارد، زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس، تماس پوستی با اشیاء آلوده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

در این راستا مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت ملی پست در مصاحبه‌ای اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان از تدابیر پیشگیرانه شرکت ملی پست در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و ابتلای گروه‌های در معرض خطر خبر داد.

محمد اخلاقی از برگزاری جلسه مدیریت بحران در شرکت ملی پست ایران خبر داد و گفت: گام اول دستور کاری که در این جلسه مصوب شد، اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا به همکاران شاغل در ادارات پست و مشتریان است که این کار از طریق ارسال مطالب آموزشی در کانال‌های اختصاصی شرکت ملی پست در فضای مجازی انجام شده است. تراکت‌های آشنایی و مواجهه با این ویروس، راه‌های پیشگیری و تعامل با بیماران نیز طراحی شده و در مراحل نهایی چاپ است که پس از اتمام این مراحل به ادارات پست و باجه‌های قبول سراسر کشور فرستاده خواهد شد.

اخلاقی با اشاره به ضرورت تامین اقلام و لوازم بهداشتی برای کارکنان باجه‌های قبول و توزیع کنندگان مرسولات پستی بیان کرد: برای تامین دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی کننده برای کارمندان، براورد‌های ریاضی اولیه و رایزنی‌های لازم با شبکه بهداشت و درمان و شرکت‌های توزیع کننده برای دریافت این اقلام انجام شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

او ادامه داد: هدف اصلی در تامین اقلام مورد نیاز کارکنان، تهیه ماسک و دستکش برای توزیع کنندگان و محلول ضدعفونی کننده شخصی برای کارمندان باجه‌های قبول به تعداد ۱۵ هزار پرسنل شرکت ملی پست بوده و اولویت اول ارسال این اقلام، به استان‌ها و شهرستان‌های آلوده به کرونا است.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت ملی پست درباره امکان آلودگی محیطی در ادارات پست، باجه‌های قبول و بخش عملیاتی در سطح کشور نیز توضیح داد: امکانات لازم برای ضدعفونی و گندزدایی محیط ادارات دارای مراجعه کننده به صورت دو نوبت در روز فراهم شده و این موضوع به ادارات سراسر کشور ابلاغ شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

اخلاقی در خصوص مبادلات پستی با کشور‌های خارجی به ویژه چین که مرکز شیوع کرونا است افزود: با توجه به اینکه امکان لغو مبادلات پستی بین المللی وجود ندارد، بخش دریافت و ارسال مرسولات خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره)، این مکان نیز دو نوبت در طول شبانه روز ضد عفونی می‌شود؛ همچنین کامیون‌های حامل بسته‌های پستی از فرودگاه به سطح شهر نیز گندزدایی می‌شوند که در این زمینه دستور العمل‌های لازم ابلاغ شده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

او اظهار داشت: ویروس کرونا بر روی بسته‌های مقوایی زنده نمانده و بر روی بسته‌های پلاستیکی نیز طول عمر ۱۰ ساعته دارد که رسیدن مرسولات پستی خارجی از مبدا به مقصد بیش از این زمان طول می‌کشد. ضدعفونی اماکن دریافت و ارسال مرسولات پستی بر روی بهداشت بسته‌ها نیز تاثیر به سزایی دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت پست تصریح کرد: شرکت ملی پست در خصوص ضد عفونی بسته‌های پستی فقط امکان میکروب‌زدایی از سطح خارجی بسته‌ها را داشته و امکان ضدعفونی محتوای داخلی بسته‌ها وجود ندارد که می‌طلبد در این زمینه شهروندان اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام دهند.

اخلاقی گفت: با انجام این اقدامات هیچ گونه نگرانی برای شیوع این ویروس از طریق آلوده بودن مرسولات پستی خارجی وجود ندارد.

او افزود: تا کنون هیچ موردی از ابتلای کارکنان شرکت ملی پست به ویروس کرونا گزارش نشده است.

اقدامات پیشگیرانه شرکت پست در مقابله با کروناویروس

اخلاقی ادامه داد: با توجه به اینکه اسفندماه به دلیل شرایط پایان سال کار ادارات پست بسیار زیاد بوده و برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات رسانی به مردم، امکان مرخصی دادن به پرسنل و یا تعطیلی واحد‌های پستی وجودندارد، درصورتی که هر کارمند علائمی از سرماخوردگی داشته باشد، مرخصی برای استراحت مطلق دریافت می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت کیفیت و امورمشتریان شرکت پست بیان کرد: اولویت اصلی ما، حفظ سلامت مردم و به حداقل رساندن شیوع این بیماری در سطح کشور از طریق فعالیت‌های پستی بوده و این موضوع از اهمیت جدی برخوردار است به همین دلیل در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گزارش از عطیه طالب پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Anel
۱۲:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
امکان ارسال بسته در این وضعیت ممکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
Anel
۱۲:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
امکان ارسال بسته در این وضعیت ممکنه؟
Netherlands
ناشناس
۱۸:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
باسلام بااین شرایط کرونایی و ویروس مهلک چه تدابیری برای کارکنان پستی اندیشیدید مخصوصا موزعین که مستقیم و غیر مستقیم با ویروس کرونا داره سرو پنجه نرم میکنه و هر روز مرگ رو جلوی چشماش نظاره گر میشه ایا تدابیری برای این قشر زحمت کش در هوای سرد و گرم و ویروسکرونا و دیگر عوامل جانفرسا برای موزعین اندیشیدید و اینم بگم ناگفته نماند کدوم مرسولات ضد عفونی میشه که میگین حتی یه دستکش و ماسکم نمیدن اولش چن دونه دادن قطع شد این بود حمایت از کارمندتون لااقل اینارو نگین حرفهایی رو بگین که واقعا عملی انجام دادین و کارمنداتون دیده نه اینکه به شهرهای بزرگ برسین شهرهای کوچک هم ندونین چه خبرع و چکار دارن میکنن خواهشن برین برسی کنین اگه اسمتونو مسول گذاشتین
Germany
یاسمن
۱۳:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
من یه پستی سفارش داده بودم... ماسک بود حدود یک ماه بهش دست نزدم و ماسک تو بسته بندی بود یعنی فضاش بسته بود... امروز یادم رفت بدونه اینکه ضد عفونی کنم رو صورتم گذاشتم.... بنظرتون هنوزم میتونه الوده باشه؟ کرونا بعد چند روز تو فضای بسته هم از بین میره؟ لطفا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اقای مدیر حقوق نامه رسان ها بدید که از خرداد ماه مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام لطفاً پیگیر گوشی های سفارشی ما بشین 180 روزه از بست چاینا سفارش دادم میگه پست بین الملل متوقف شده معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ
Iran (Islamic Republic of)
احمد ایمانی
۱۱:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام.
با توجه به صحبت های آقای اخلاقی ، مدیر کل مدیریت کیفیت ، ظاهرا مرسولات پستی ار کشور چین به ایران ارسال میشن.پس چطور میشه خریدهای اینترنتی ما مثل گوشی موبایل که سه ماه پیش ثبت سفارش شده هنوز نیومده و تنها جوابی که از کارشناسان محترم میگیریم اینه که مرسولات ارسال نشده.
ممنون میشم بفرمایید آیا مرسولات خارجی ارسال میشن یا نه.با توجه به اینکه ذکر نشده چه نوع مرسولاتی از چین وارد ایران میشه من این سوال رو پرسیدم.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
جهانبخش
۰۴:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الان 5ماهه یه بسته سفارش دادم تو اماراته نمیزارن بیاد اینور اگر کرونا هم میداشت الان هفت جدش پوست اندازی کردن تموم شدن دیگه نه میتوان برگشت داد نه میتوان وارد کرد فقفط خاک عالم بریزیم سرمون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
قرنطینه شده بهونشون برای دیر رسیدن
5روزه یک برگه ساده بدستم نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۳:۳۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید. ارسال و دریافت مرسولات خارجی متوقف شده طوری که تقریبا یک ماهو نیمه مرسوله من اونور مونده و طبق اعلامیه شرکت های پستی بین المللی به دلیل این ویروس تمام مبادلات پستی بین چند کشور سخت شده و یکی هم ایران عزیزمونه. این مشکل داره خیلی طولانی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام خدمت دوستان عزیز. نگران نباشید ویروس کرونا روی سطوح حدود ۷۲ ساعت میتواند زنده بماند این زمان روی سطوح کاغذی کمتر می باشد. به محض دریافت مرسوله پستی یا به قول یکی از دوستان کتاب بدون بسته بندی محصول را که تحویل گرفتید یک سفره یکبار مصرف پهن کنید. بهشون دیگه دست تزنید تا سه روز . اگر آلودگی وجود داشته باشه خودش تا ۳ روز از بین میره. ولی حتما رعایت بهداشت فردی بعد از دریافت مرسوله بشه . دستها با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ ثانیه شسته بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۴:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
توروخدا جواب منو بدید ....من سه روزهپست سفارش دادم برام اوردن گرفتمش بدون دست کش اینا بعد ضدعفونی نکردم یادم رفت .میتزسمکرونا گرفته باشم‌من تا۱۴روز دگ دیوونه میشم..از هرجا برسه پستارو ضدعفونی میکنن؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدی
۲۰:۰۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
والله این حرفهایی که مسولان پست میگن هیج جا اتفاق نیافتاده....فقط شعار خیلی خوب میدپ
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۵:۳۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
ویروس کرونا روی سطوح کاغذی تا ۳ ساعت زنده می مونه. به خاطر اینه که تا حالا تعداد کمی از کارکنان پست مبتلا شدن.
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
مامور پست امروز اومد نه دستکشی نه ماسکی چیزی داشت.تازه گوشیشو هم داد با انگشت مجبور کردم امضا کنم. کرونا نگرفته باشم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
فقر
۲۱:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
هیچ اقدامی جهت حفظ جان کارمندان پست همدان انجام نشده . نه دستکشی نه ماسکی . و تمامی بسته ها بدون ضد عفونی در اختیار مردم قرار داده میشود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
شهرستان های کرمانشاه دو روزه تعطیله اداره پست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
ببخشید برای کتاب چی؟
بعصی از کتاب ها بدون بسته بندی هستند. الان برای سفارش پستی کتاب نگران هستم چون سطح خارجی کتاب را به راحتی خودم هم میتونم ضد عفونی کنم اما نگران سطح باریک خارجی ورق های کتاب هستم که اگر دست آلوده بهش برخورد کرده باشد چکار باید کرد؟
لطفا این موضوع هم پیگیری کنید. مرسی
Netherlands
محفوظ
۲۰:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام ایا این کار شما مختص شهر خودتونه؟ایا از شهرهای دیگه اطلاع داری که نحوه قبول و توزیعش چه وضع نابسامانی داره لطفا فقط یکطرفه قضاوت نکن بزرگوار با یکی دو ماشین ضدعفونی شدن کارو مشکل حل نمیشه همت والایی میخواد که هیچ کدومشم نیس با دادن یه الکل دست هر کارمند بخصوص نامه رسان دلشونو خوش نکنین راست میگین اول بیایین شهرهای کوچک مخصوصا اذربایجان غربی ببینین اوضاع پست چه جوریه سرزده تشریف بیارین با دادن اطلاع قبلی همه اماده باش میشن و همه چی رو بر نفع خودشون تموم میکنن لطفا لطفا سری به اینورا بزنین که مخصوصا نامه رسانهایقراردادیهارو لهشون میکنن فقط و فقط و فقط بفکر خودشونن
آخرین اخبار