در حاشیه بازدید وزیر ارتباطات از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین مطرح شد:

تعطیلی نمایشگاه تلکام در دستور کار نیست/ تلکام با حضور وزارت ارتباطات و با قوت برگزار می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه ظهر امروز با حضور در محل شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین واقع در خیابان کارگر شمالی از روند اقدامات صورت‌گرفته در این حوزه بازدید کرد.

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی و سیدجمال هادیان دبیر جشنواره کودک آنلاین از حاضران در این مراسم بودند.

بازدید وزیر ارتباطات از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین

بازدید وزیر ارتباطات از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین

بازدید وزیر ارتباطات از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین

بازدید وزیر ارتباطات از شتاب‌دهنده کودک‌آنلاین


بیشتر بخوانید: احتمال برگزاری نمایشگاه تلکام امسال/ وزارت ارتباطات باید این برند ۱۹ ساله را حفظ کند


در ادامه این مراسم محمدجواد آذری جهرمی در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اما و اگرهای برگزاری نمایشگاه تلکام امسال گفت: پیشنهادی در رابطه با اینکه در ۴ سال اخیر ظرفیت بازدید عمومی نمایشگاه تلکام رو به کاهش است، مطرح بود. جنس ارتباطاتی هم که برقرار میشود جنس ارتباطات شرکت‌ها با مردم کمتر بود و بیشتر ارتباط شرکت‌ها با شرکت‌هاست.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: نمایشگاه تلکام یکی از کلیدی‌ترین نماشگاه‌هایی است که ما در کشور داریم؛ و نمایشگاهی است که دستاورد حوزه تلکام که بخش بزرگی از فعالیت ما را پوشش می‌دهد در آن ارائه می‌شود و ما هم باید در آن حضور پررنگ داشته باشیم. همین نوع نگاه را هم داریم.

آذری جهرمی در ادامه بیان کرد: واقعیت این است که دوستان ما مبحثی را در سازمان تنظیم مقررات، شرکت زیرساخت، شرکت پست و جا‌های مختلف مطرح کردند که ما مدل نمایشگاه را به جای اینکه مثل نمایشگاه الکامپ برای بازدید عموم باشد، به فضایی تبدیل کنیم که برای گفتگو بین شرکت‌های تولیدکننده، چه تولیدکننده نرم‌افزار چه تولیدکننده سخت‌افزار و مصرف‌کننده‌ها که اپراتور‌ها و شرکت‌های دیگر هستند چه بخش حاکمیت و چه دانشگاه‌ها در فضایی شبیه نمایشگاه‌های ظرفیت بتوانند در کنار همدیگر خودشان با هم گفتگو کنند. در چنین شرایطی هم مدیریت هزینه‌ها و هم  بازخورد کار  بهتر خواهد بود.

او در خصوص نحوه برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: پیشنهادی که دوستان ما دادند این بود که این نمایشگاه با یک تأخیر ۴۵ روزه، حتما برگزار شود. مشورتی با سندیکا کردند و سندیکا هم همین دیدگاه را قبول داشت. مشورتی با انجمن تولیدکنندگان داشتند آن‌ها هم همین دیدگاه را قبول داشتند. اپراتور‌ها هم اعلام آمادگی کردند که متناسب با همین چارچوب پیش بروند.

آذری جهرمی در پایان اعلام کرد: تعطیلی نمایشگاه تلکام در دستور کار نیست و برگزاری‌اش به شیوه جدید و قوت و شدت بهتر و با کیفیت بهتر است همانطور که در الکامپ هم شاهد هستید که سال به سال شرایط بهتر می‌شود تلکام هم نباید افت داشته باشد، ما حتما حضور پررنگ خواهیم داشت. گلایه دوستان ما در وزارت صمت هم گلایه بجایی است در هر صورت نمایشگاه، نمایشگاه تقویم‌داری است از ابتدای سال در حال برنامه‌ریزی هستند من انتقاد ایشان را می‌پذیرم که مجموعه سازمان تنظیم مقررات و همه تصمیم‌گیران باید مقداری سریع‌تر عمل می‌کردند و این برنامه‌ریزی متناسب با زمان انجام می‌شد. اما اطمینان داشته باشید که نمایشگاه تلکام با قوت و جدیت و با حضور ما برگزار می‌شود منتها با مقداری تاخیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار