استاندار قزوین گفت: برای پیشگیری از بیماری کرونا هیچ گونه تجمعی در استان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،هدایت الله جمالی پور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برای پیشگیری از بیماری کرونا هیچ گونه تجمعی در استان برگزار نمی‌شود و مراسم اعتکاف هم در استان لغو شده است.

جمالی پور افزود: استان قزوین کمترین مواجهه با ویروس کرونا را دارد بنابراین پیشگیری بهترین راهکار است و مسئولان نیز باید در این زمینه با مردم هماهنگ باشند.

او، به موضوع احتکار کالا‌های بهداشتی مورد نیاز مردم برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: باید با تولید برنامه‌های جذاب در صداوسیما، با چالش‌های فرهنگی احتکار کالا‌های بهداشتی و مورد نیاز مردم، مقابله کرد.

استاندار افزود: باید اعتبارات استانی برای تأمین کالا‌های بهداشتی اختصاص داده شود تا مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت : در استان مورد مثبت قطعی ابتلا به بیماری کرونا نداشتیم و افزود: ٨٠ درصد کسانی که دچار این ویروس هستند بهبود می‌یابند.

دکتر نامدار افزود: خطر این بیماری کمتر از آنفلوآنزاست و دوران نقاهت آن ١٤ تا ٢٧ روز است.

او اضافه کرد: آلودگی این بیماری ۹ روز در سطوح باقی می‌ماند و این نگران کننده است.

انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین هم گفت: ترس از این ویروس از خود ویروس بیشتر میتواند صدمه بزند و در فضای مجازی و ماهواره به شدت مردم را می‌ترسانند و این ترس باعث میشود مردم بیشتر در معرض خطر مبتلا شوند.

او تاکید کرد: مردم باید در خانه بمانند، اما تعطیلات باعث شده مردم مسافرت بروند و این باید فرهنگ سازی شود.

حبیبی معاون سیاسی امنیتی استاندار از همه ادارت خواست برای مهار ویروس کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

حبیبی افزود: نیمی از  مواد شوینده کشور را در استان قزوین تولید می‌شود و قابل پذیرش نیست کمبود داشته باشیم و هر گونه کمبود در این زمینه صنعت و معدن باید پاسخگو باشد.

او تاکید کرد: فروشگاه‌ها و داروخانه‌هایی که کم فروشی یا احتکار می‌کنند علنی به مردم معرفی شوند و تعزیرات حکومتی موظف است و ماموریت دارد روزانه گزارش عملکرد بدهد.
انتهای پیام/.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار