وزیر صنعت، معدن وتجارت

در کشور مازاد کالا داریم و دغدغه‌ای برای تأ مین کالا‌های اساسی وجود ندارد

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: در حال حاضر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم بیش از حد نیاز کشور موجود است و در این خصوص هیچ گونه دغدغه‌ای وجود ندارد مردم نگران کمبود کالا‌های اساسی نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،وزیر صنعت، معدن وتجارت در جلسه تنظیم بازار کشور که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور روسا و معاونان استان‌ها برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم بیش از حد نیاز کشور موجود است و در این خصوص هیچ گونه دغدغه‌ای وجود ندارد مردم نگران کمبود کالا‌های اساسی نباشند.
 
او افزود: خرید بیش از نیاز خانوار‌ها سبب افزایش تقاضا در بازار شده که این عمل کاهش عرضه، تشنج و تورم در بازار را در پی خواهد داشت و از طرفی خرید با حجم زیاد و انبار در خانه با گذشت تاریخ مصرف کالا‌ها و فاسد شدن آن‌ها صدمه اقتصادی به خانوار‌ها وارد خواهد آورد.
 
رحمانی در این جلسه گفت: وضعیت به وجود آمده در بازار با شیوع کرونا ویروس است که در روز‌های آتی به حالت اولیه باز خواهد گشت و برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب از وضعیت پیش آمده بازرسی از واحد‌های صنفی و توزیعی تشدید خواهد یافت و با عواملی که اقدام به احتکار، گرانفروشی، قاچاق، کم فروش و عرضه خارج از شبکه توزیع کالا کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
 
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین عنوان کرد: اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع کالا‌های اساسی و ارائه تخفیفات در حد امکان را در سطح کشور اجرایی کرده اند.
 
او با تأکید بر حفظ آرامش مردم در خرید کالا‌های اساسی اذعان کرد: بخش عمده نگرانی‌های موجود در جامعه، بازی رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تنش و بازار سیاه در سطح عرضه است و برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و کنترل بازار و تأمین کالا‌های اساسی تشدید نظارت از اول اسفند ماه طبق سال‌های گذشته به اجرا در آمده است و مردم نگران تأمین کالا مورد نیاز نباشند.
 
وزیر صنعت، معدن وتجارت تأکید کرد: تمام واحد‌های تولیدی و صنعتی همچنین انبار‌های کالا باید موجودی، ورود و خروج کالا‌های خود را در سامانه به ثبت برسانند در غیر این صورت با اقدامات قانونی روبرو خواهند شد.
 
رحمانی به وضعیت شکر در کشور اشاره کرد و گفت: کمبود شکر در کشور وجود ندارد و در کشور ۱۴ واحد بزرگ فعال در حوزه تولید شکر و روغن نباتی وجود دارد که برای نحوه توزیع هر کدام از این واحد‌ها یک نفر بازرس مقیم در واحد تولید مستقر می‌باشد.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.