کارشناس مذهبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نقش کلیدی امام هادی (ع) در تبیین سه نهضت مهم

حجت الاسلام مراد زاده گفت:امام هادی (ع) در جریان تبیین نهضت علوی، حسینی و مهدوی نقش مهمی داشتند و با ارزشمندترین منبع اسلامی، زیارت جامع کبیره را به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مراد زاده کارشناس مذهبی و تولیت امام زاده زید (ع) بازار تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهداف امامان معصوم (ع) ترویج و تبیین معارف غنی شیعه و تربیت انسان‌های با معرفت و شناخت اسلامی و معنوی است، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) به خصوص امام هادی (ع) نگاه ویژه‌ای به غنی سازی معارف شیعه و تربیت انسان‌های زیادی در این حوزه داشتند و بیشترین وقت خود را صرف این امر مهم کردند و البته بیشترین منابع شیعه نیز مختص زمان امامت امام هادی (ع) است.

او افزود: ستمگر‌ترین و ظالم‌ترین حاکم و خلیفه در زمان امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) بوده است، اما با وجود وضعیت نا به سامان این دو امام بزرگوار با تدابیری که داشتند بیشترین فعالیت را در نهضت علوی، حسینی و مهدوی داشتند و انسان‌های زیادی را برای این امر بزرگ تربیت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادزاده تصریح کرد: خلفای عباسی در زمان امامت امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) به خصوص زمان امامت امام هادی (ع) بار‌ها به مقام و حرم مطهر امام حسین (ع) هتک حرمت کردند، اما به لطف و کرم پروردگار هر بار با شکست مواجه شدند و برخلاف نیت شیطانی آن‌ها بر محبوبیت امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) هر روز افزوده شد.

او ادامه داد: خلفای عباسی می دانستند که امام دوازدهم همان موعود آخر الزمان است و سعی داشتند تا ایشان را از بین ببرند و مردم را  از نعمت وجود مبارکشان محروم کنند اما به لطف خداوند موفق نشدند.

تولیت امام زاده زید (ع) بازار تهران بیان کرد: امام هادی (ع) در جریان فرهنگ سازی معارف غنی شیعه و تبیین نهضت علوی، حسینی و مهدوی نقش مهمی داشتند و با ارزشمندترین منبع اسلامی، زیارت جامع کبیره را به یادگار گذاشتند و بر هر شیعه واجب است با مطالعه این منبع بزرگ بر معرفت خود بیافزاید زیرا به واسطه دعا در زیارت کبیره و معرفت زیارت بر معرفت انسان ها افزوده می شود.

این کارشناس مذهبی افزود: در عصر امامت امام هادی (ع) و حکومت خلفای عباسی، وهابیت گسترش پیدا کرده بود و امام (ع) با درایت خاصی که داشتند این حرکت غیراسلامی را از بین بردند. در آن زمان شبهات و فتنه های زیادی رواج بود اما امام هادی (ع) همه آنها را رفع کردند و از بین بردند یکی از دلایل نامیدن ایشان به لقب هادی، هدایت انسان های آن زمان به سمت معرفت الهی بود.

او افزود: توسل به امام هادی (ع) در تاریخ شیعه جایگاه و منزلت خاصی دارد شیعیان با توسل به امام دهم (ع) همیشه به حاجات خود می رسیدند  که این موضوع باعث تعجب و شگفت زدگی ادیان الهی دیگر می شد و به همین دلیل مریدان ادیان دیگر نیز به امام هادی (ع) متوسل می شدند و هرگز دست خالی بر نمی گشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادزاده گفت:  به همه شیعیان توصیه می کنم که از یاد و توسل به امام دهم (ع) غافل نشوند و برای ریشه کردن ویروس کرونا به ایشان متوسل شوند چرا که در تاریخ شاهد معجزات بزرگ توسل به امام هادی (ع) به خصوص نابودی و درمان لاعلاج ترین بیماری ها بودیم و امیدواریم بیماری کرونا نیز ریشه کن شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار