رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افزایش ۳۰ درصدی میزان تولید قارچ در در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبداله یوسفی گفت: سالانه بیش از ۵۵۰ تن قارچ خوراکی در واحد‌های تولیدی این استان تولید می‌شود که امسال با بهره برداری از دو واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

یوسفی افزود: این میزان قارچ خوراکی در ۴۸ واحد تولید می‌شود که ۴ واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است.

او  میزان اشتغال مستقیم در واحد‌های پرورش قارچ استان را ۸۰ نفر، و ارزش اقتصادی این محصول را ۷ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولید شده استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

یوسفی بهبود کمی و کیفی تولید قارچ را مشروط به استفاده از پارامتر‌های متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تامین دما و رطوبت) در سالن‌ها عنوان کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان غالبا از نوع دکمه‌ای است گفت: در اجرای طرح  حمایت از تولید و ارتقاء دانش فنی بهره برداران اقدامات لازم جهت تسهیل درامور صدور مجوز‌های تاسیس و بهره برداری، تامین تسهیلات برای طرح‌های تولید و توسعه و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی) انجام شده است.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.