استاندار البرز گفت: بیدار و هوشیاریم و با هر گونه کوتاهی در مسیر مبارزه با کرونا ویروس، به جد برخورد قانونی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز در حاشیه بازدید از چند واحد تولید اقلام ضد عفونی کننده و ماسک و همچنین نظارت بر روند تهیه و توزیع این اقلام در داروخانه‌های سطح شهر، در جمع خبرنگاران گفت: کار ما شبانه روزی است و ما فرماندهانی هستیم که افتخار پیدا کردیم در این برهه از زمان در خدمت مردم باشیم از این رو تمامی مدیران استان پای کار هستند و اساس قراردادی که بین مردم و دولت‌ها است تامین سلامتی و امنیت آن‌ها است.

او افزود: امروز به اتفاق مسئولان مربوطه پس از تشکیل کمیته مبارزه با کرونا برای بررسی میدانی روند تولید و توزیع اقلام ضد عفونی کننده و ماسک به شهرک‌های صنعتی سیمین دشت و بهارستان آمدیم.

شهبازی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد ظرف چند روز آینده نیاز مردم به این مواد و اقلام به طور کامل تامین شود و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز مامور به نظارت و رصد شبکه توزیع دارو است.

او افزود: دستگاه قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و تمامی نیرو‌های مسلح پای کار آمده اند که آرامش مردم استان مستمر و مداوم باشد.

استاندار البرز گفت: براساس گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در این دو روز اخیر شیوع بیماران مبتلا به کرونا ویروس رشد چشمگیری نداشته و تعداد زیادی از کسانی که در بیمارستان‌های استان بستری بوده اند، ترخیص شدند.

او افزود: در بیمارستان امام علی (ع) کار تست کرونا با کیت‌هایی که از وزارت بهداشت ارسال شده، دنبال می‌شود و نتیجه تا حداکثر ۵ ساعت اعلام می‌شود.

شهبازی گفت: چند دارو برای درمان کرونا اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خوشبختانه موثر بوده است.

او افزود: توصیه‌های زیادی صورت گرفته و مقرر شد که از اجتماعات و جلسات غیر ضرور جلوگیری شود و به فرمانداران ماموریت داده شد که با همراهی دستگاه‌های مرتبط و قرارگاه ساماندهی مقابله با کرونا استان به رصد و نظارت بپردازند تا نیاز‌های مردم به وفور در بازار یافت شود.

استاندار البرز گفت: واحد‌ها مشکلاتی همچون سرمایه در گردش داشتند که معاون اقتصادی استانداری را مامور کردم تا به بررسی این موانع بپردازد.

او افزود: از واحد‌های استان قدردانی می‌کنم که طی تماس‌های مکرر اعلام آمادگی کردند که برای تامین نیاز بازار تمام قد حضور دارند.

شهبازی گفت: به طور حتم دکتر کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، نسبت به بسیج شبکه توزیع اقدام می‌کند تا تولیدات این شرکت‌ها به شکل فوری در اختیار مردم قرار گیرد.

او با اشاره به تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر عدم برگزاری نماز‌های جمعه و جماعات، گفت: تعامل بسیار خوبی در استان وجود دارد که این امر جای قدردانی دارد، تمام تلاش ما برای سلامت مردم است و مطمئن هستم که البرز می‌تواند پایلوت برای پیشگیری جهت این بیماری باشد.

استاندار البرز با بیان این که امید است رسانه‌ها نیز در این مسیر کمک دهنده و یاور ما باشند، افزود: از مجموعه کادر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان که در خط مقدم مبارزه برای سلامت مردم هستند، قدردانی می‌کنم.

شهبازی گفت: اکنون در ۴۲۰ داروخانه استان اقلام ضدعفونی کننده و ماسک به اندازه کافی با نظارت علوم پزشکی در حال توزیع است، همچنین این امر برای مراکز بهداشتی روستایی نیز پیش بینی شده است.

او با بیان این که برای تامین الکل مورد نیاز نیز با چند استان کشور وارد گفت و گو شدیم و این امر هماهنگ شده است، افزود: در این مسیر اگر جایی قصور و کوتاهی صورت گیرد به طور حتم برخورد قانونی خواهیم داشت.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پریناز
۲۱:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام همسر من فروشنده سوپرمارکت هست و در معرض الودگی هست چون که با افراد زیادی برخورد داره حالا هر جا رفتم نتونستم ماسک پیدا کنم من نگرانش هستم خواهش میکنم یکی به فکر این طور مشاغل هم باشه. "سپاسگزارم"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
کجا داره ادرس بده ما بریم اونجا
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۷:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کو ما که ندیدیم☣☣